1

Upptäckte idag när jag skulle montera nya bussningar att de inte hade hål som de gamla hade. Har dessa hål i lilländan på vevstaken stor betydelse och måste jag således borra hål i de nya bussningarna eller är det bara att montera de nya bussningarna utan hål och köra?

//Björn

2

Bear skrev:

Upptäckte idag när jag skulle montera nya bussningar att de inte hade hål som de gamla hade. Har dessa hål i lilländan på vevstaken stor betydelse och måste jag således borra hål i de nya bussningarna eller är det bara att montera de nya bussningarna utan hål och köra?

//Björn

Du borrar nya hål när dom är monterade.

3

stickan skrev:
Bear skrev:

//Björn

Du borrar nya hål när dom är monterade.

Ok, Tack

//Björn

4

Hur har du tänkt göra med kolvbultshålen då?Dom ska ju honas till rätt dim i en speciell gigg!

5

Där hade jag inte tänkt alls.......
Trodde i min enfald att de nya bussningarna kom i rätt dimension och bara var att pressa i men så är alltså inte fallet??
Nåt som du kan åta dig, eller kanske någon annan glad själ här på forumet ICQ/ab

6

Bergenfors fixade mina bussningar. Han gjorde inpressning, borrning och honing för mina kolvbultar. I priset ingick även kontroll om stakarna var sneda och viktjustering i stor- och lillända.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

7

PeCe skrev:

Bergenfors fixade mina bussningar. Han gjorde inpressning, borrning och honing för mina kolvbultar. I priset ingick även kontroll om stakarna var sneda och viktjustering i stor- och lillända.

/ P

Skall kolla med dom, tack för tipset.