1

Som det ser ut idag hade jag varit nöjd med en sån meckplats...

Post's attachments

vintage garage.jpg, 119.35 kb, 569 x 390
vintage garage.jpg 119.35 kb, 137 downloads since 2012-03-11 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Hur ser det ut idag då?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-03-11 10:43:37)

Lägenhet mitt i smeten + kommunal garage.

Fördelen med kommunal garage (flerbils) är att jag fått 3 bröllopskörningar utan att göra någon som helst reklam. 
(Och det var inte mitt bröllop någon av gångerna ICQ/ae)

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Även denna hade jag faktiskt nöjt mig med. Ingen nackdel om personalen hade ingått.

Post's attachments

vintage garage tumblr_lxsynz6O5q1qj8evs.jpg, 223.71 kb, 1280 x 796
vintage garage tumblr_lxsynz6O5q1qj8evs.jpg 223.71 kb, 174 downloads since 2012-03-11 

5

luftgekühlt skrev:

Rullandelandsväg ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

kanske jobbigt att åka till Dublin när man skall meka.. men visst ingår personalen så kan man ju gå en pubrunda under tiden ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

7

Johan W skrev:
luftgekühlt skrev:

Rullandelandsväg ICQ/ag

jaa va e det för grej egentligen, inte e de väl en bromsbänk eller hade de faktiskt besiktning på den tiden och de e en bromsprovare ??

ålands volkswagen klubb på facebook

8

vwrob skrev:
Johan W skrev:
luftgekühlt skrev:

Rullandelandsväg ICQ/ag

jaa va e det för grej egentligen, inte e de väl en bromsbänk eller hade de faktiskt besiktning på den tiden och de e en bromsprovare ??

Dyno test såklart!  Default/lol

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

9

Jakooby skrev:
vwrob skrev:
Johan W skrev:

Rullandelandsväg ICQ/ag

Dynoday hos JPM för 90 år sen ICQ/ag

10 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-03-12 10:06:06)

Jakooby skrev:
vwrob skrev:
Johan W skrev:

Rullandelandsväg ICQ/ag

Han med ryggen mot bilen håller i handen antingen en avgasrörstump eller också någon form av "koppling" till att sätta igång vad det nu må vara. kul ser det ut i alla fall (Detta börjar påminna om Hans Villius alltid klockrena berättelser av gamla svartvita eller sepiafärgade foton.)

11

Verkar vara en del folk i malmö just nu som letar garage.
Nån kille med en buss med iallafall.
Kanske kunde snacka ihop sig och hyra något tillsammans?
Jag bangar inte för en plats jag med

12

scitter skrev:

Verkar vara en del folk i malmö just nu som letar garage.
Nån kille med en buss med iallafall.
Kanske kunde snacka ihop sig och hyra något tillsammans?
Jag bangar inte för en plats jag med

Är man en 3-4 stycken seriösa entusiaster kan man få en rätt bra lokal i "Malmö med omnejd" för en human summa.
Jag söker aktivt (kan vara jag som är "killen med buss")

13

Jaha ICQ/ag
Men du kan ta två platser då?
Antar att de sket sig med den i staffanstorp?
Fick nämligen inte ha min där heller

14

Absolut, jag tar gärna två platser.

Jag vet inte vad som hände med de, de erbjöd platsen, lovade återkomma men gjordet det aldrig. Kanske lika bra.

15

Jag har en tom fastighet bredvid jobb på 314 kvm men jag tror vi behöver vara fler för att ha råd med den

16

scitter skrev:

Jag har en tom fastighet bredvid jobb på 314 kvm men jag tror vi behöver vara fler för att ha råd med den

Framför allt får det inte vara så dyr kvm hyra annars spricker i längden. Vilket området ligger det på? Säkerhet? Ramp? el? vatten?

17

Nja va lite som jag skoja.
Hyran ligger runt 10-11. Annars e där vägg i väg med en smedja som jag jobbar på och har nycklar till, en mekanisk verkstad. Staket runt hela och grindar. El och tryckluft. Tror de finns lagerloft med. Ramp hade jag kunnat bygga på jobb av spill men man behöver rätt många peeps om man ska täcka den hyran väl?

18

scitter skrev:

Nja va lite som jag skoja.
Hyran ligger runt 10-11. Annars e där vägg i väg med en smedja som jag jobbar på och har nycklar till, en mekanisk verkstad. Staket runt hela och grindar. El och tryckluft. Tror de finns lagerloft med. Ramp hade jag kunnat bygga på jobb av spill men man behöver rätt många peeps om man ska täcka den hyran väl?

Det tål att fundera på. Hyran kan man kanske förhandla lägre och ja, man måste vara 4 minst om det ska gå runt.
Det beror lite på vilka möjligheter lokalen tillåter i övrigt. Du säger att fastigheten år tom idag. Det är väl bättre för
ägaren med lite hyra än inget alls. Om det dessutom är skötsamma entusiaster så är det ingen nackdel.

19

Lokalen är inte tom för tillfället utan dom håller på att få ut den förra hyresgästen som misskött hyran.
Och det var såvitt jag fatta en spekulant på den i nuläget.