1

Lite bilder från idag när kompisen Daniel och jag släpade hem mitt senaste "fynd". En 61:a som stått på en loge sedan 1970. Det roligaste med bilen var att det satt en VDO klocka i instrumentpanelen, en Trico spolarbehållare i glas, växelspakslås, ljusbrun färganpassad inredning (även ratt och blinkersspak) färganpassade fotsteg, typ av stenskottsskydd på bakskärmarna som jag aldrg sett samt amerikakofångare.  ICQ/ab

Som synes är det ju ett renoveringsobjekt, men vid den första anblicken så är nog bilen inte så himla rostig. Stort tack för hjälpen Daniel  ICQ/ab !

http://forumbilder.se/images/583201292910P9079.jpg
http://forumbilder.se/images/b13201293402Pc14a.jpg
http://forumbilder.se/images/223201293133P87d5.jpg

VW 1200 -60
VW 1300 -66

2

Trevligt Anders!  ICQ/ab

Opel Rekord P2 1962
Ferguson TED 20 1953
Volvo T31
Suzuki K50 1976

3

Den ser riktigt trevlig ut! ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

4

Fin kärra!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

5

"ljusbrun" ?  Känns inte som orginal i en beryll bil.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

25hpman skrev:

"ljusbrun" ?  Känns inte som orginal i en beryll bil.

Är inte berylliumgrön utan pärlvit, L87.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

7

Den såg "fes-beryll" ut... jag har en NOS fotstegsmatta till en beige då.

8

25hpman skrev:

Samma färg som de sitter på bilen ovan? isf är jag intresserad om inte nyna vill ha dom! ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

9

Flat4 skrev:
25hpman skrev:

Samma färg som de sitter på bilen ovan? isf är jag intresserad om inte nyna vill ha dom! ICQ/ab

Flat4, köp dem du.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

10

"en" är inte detsamma som "dom".  ICQ/ad

11

http://auto.howstuffworks.com/1960-1969 … eetle2.htm

Kan det vara stenskottskydd för amerikamarknaden? Kanske det är mer än bara kofångarna som kommer har amerikaanknytning? Fin bil!

Projekt ska man ha, många och stora.

12

...och lova att inte röra lacken ICQ/ab

13

Helvete satan vad läcker , precis en sådan modell jag letar efter ICQ/ae ICQ/ae ICQ/ae
Måste va en riktig US modell va ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

14

billy skrev:

Helvete satan vad läcker , precis en sådan modell jag letar efter ICQ/ae ICQ/ae ICQ/ae

Jag vet faktiskt inte om det är det, men amerikakofångarna verkar ha suttit på bilen sedan ny. Jag ska gå igenom bilen och kolla skicket på den framöver. Beroende på skick så kanske den ev blir till salu. Dock följer inte klocka, vxlspakslås och spolarburk med isf. Tyvärr så saknar bilen identitet.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

15

Har den inget gammalt nummer? Alltså före 1974. Om den har det så är det ju bara att beställa en kopia från Ramsele.

Nyna skrev:
billy skrev:

Jag vet faktiskt inte om det är det, men amerikakofångarna verkar ha suttit på bilen sedan ny. Jag ska gå igenom bilen och kolla skicket på den framöver. Beroende på skick så kanske den ev blir till salu. Dock följer inte klocka, vxlspakslås och spolarburk med isf. Tyvärr så saknar bilen identitet.

16

BussTomas skrev:

Har den inget gammalt nummer? Alltså före 1974. Om den har det så är det ju bara att beställa en kopia från Ramsele.

Nyna skrev:
billy skrev:

Finns tyvärr ingen identitet alls.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

17

-61 papper finns ju annars att få tag på  ICQ/ad
ser ju trevlig ut,,,hörde ni banjo spelandet eka över skogarna när ni hämtade bilen då ICQ/ab

Typ 1 -58

18

BjörnJ skrev:

-61 papper finns ju annars att få tag på  ICQ/ad
ser ju trevlig ut,,,hörde ni banjo spelandet eka över skogarna när ni hämtade bilen då ICQ/ab

Hade du 61:a papper med chassinummer och typskylt etc? I så fall så köper jag dem gärna  ICQ/ab .
Ja jag var lite orolig där ett tag "ute på vischan". Ville inte gärna prata om det i bilen på vägen hem...... ICQ/ad

VW 1200 -60
VW 1300 -66

19

Ja,,jag förstår att du får ångest övet det hela ICQ/ad det är ju farligt att ge sig så långt in i skogen,,, ICQ/ab
Jag har det du behöver vet du ,,,,bara att du hör av dig så kan vi lösa det,,vi fyndade ju igår vi med,,,Berka å jag ICQ/ad,,en -77a buss,,

Typ 1 -58