Jag hittade lite bilder i mitt 90 tals album
Vart tog dom här bilarna vägen?

Har för mig att Dave Perkins bilen bor på Gotland, den var och körde på Bug Run för något år sedan. Hot Shop finns vad jag vet kvar i Norge
Om den inte är såld så stämmer det att "Dave Perkins-bilen" fortfarande finns på Gotland i Tores ägo. Tore köpte genom mig även släpet som bröderna Stenström transporterade bilen i med en frän siluett på sidorna som jag tror Viking Design i Vås gjorde.
Ena dörren till bilen med texten "Perkins", som på bilden, finns fortfarande hos Sören. Bröderna Stenström som tog in bilen till Sverige och rejsade med den bytte så småningom dörrarna då det var redigt med spackel på dom...
Hot Shop finns vad jag vet kvar i Norge
Korrekt, den står i butikken til Hot Shop på Trøgstad, ca 45 min fra Oslo. Helt uendret fra bildet over her. Sist jeg var der snakket dem om å selge den, as is.
Mvh
BB
Om den inte är såld så stämmer det att "Dave Perkins-bilen" fortfarande finns på Gotland i Tores ägo. Tore köpte genom mig även släpet som bröderna Stenström transporterade bilen i med en frän siluett på sidorna som jag tror Viking Design i Vås gjorde.
Ena dörren till bilen med texten "Perkins", som på bilden, finns fortfarande hos Sören. Bröderna Stenström som tog in bilen till Sverige och rejsade med den bytte så småningom dörrarna då det var redigt med spackel på dom...
Stämmer som du skriver Janne. Tore och vi andra hoppas på en comeback i sommar, så kanske...
Har alltid gillat stuket på Hot Shop.
7 2014-02-01 18:59:26 Senaste redigerad av Raffe (2014-02-02 19:50:57)
Och så lyfter vi tråden genom att säga:
Jag har framluckan från Dave Perkins kärra!
Sören bytte ju till flipfront och jag tog luckan som delbetalning för dekorering av släp och bil...
Jag kan ha en del underlag på jobbet liggandes i datorn! Siluetten t.ex...
Hmmm... Undra om motorn han Perkins körde med finns i Örnsköldsvik... Får som för mig det...
Jag kommer ihåg när det kördes laglig "streetrace" i hamnen Norrköping och denna bil deltog !
Kan lägga upp min video ifrån början av 90-talet, om jag hittar den.... 
10 2014-03-02 21:30:24 Senaste redigerad av mettis (2014-03-10 21:04:55)
Har lagt upp min videosnutt ifrån Norrköpings "streetrace" 1991.
Den är inte så "bra". Dels beroende på att man inte kunde (fick) stå så man kunde filma körningarna, alltså är det mest ifrån Depå'n.
(Svwerker är med och hjälper klubbkamraten "Putte"...ca 14min in i videon)
Hoppas att det syns något av Perkins bil, har inte kollat igenom själv ännu ;-)
Edit; -precis i slutet av filmen gick jag runt och närbildade bilen...när batteriet tog slut ,-(
Glöm inte att köra i högsta upplösning ?
Hmmm... Undra om motorn han Perkins körde med finns i Örnsköldsvik... Får som för mig det...
Jag sålde den gamla Perkinsmotor, eller i alla fall det som fanns kvar för ett antal år sedan, minns dock inte till vem tyvärr.
Svwerker, du ser ju exakt ut som du gör idag! Vad är din hemlighet? :-)
Man är ju evigt ung. 
Ali G