Kul med "släktforskningen"! jag och christer var och hämtade bilen strax utanför lycksele, christer kan säkert säga vad byn heter om det är av intresse...
Kul att se att du fått ordning på den!!
--- ulmen grün buss -71 ---
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Arne -59
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kul med "släktforskningen"! jag och christer var och hämtade bilen strax utanför lycksele, christer kan säkert säga vad byn heter om det är av intresse...
Kul att se att du fått ordning på den!!
nu blir man också sugen på en 58-59 bubbla 
Kul att se att du gjort ett strålande jobb på 59an så snabbt
Det var ju inte speciellt läng sedan som den stod avsläppt på min gård faktiskt....
Grymt jobb Alex! Det vankas vartraff 
nu blir man också sugen på en 58-59 bubbla
58-59 ist the shit!
slipper man den där lilla läskiga bakrutan som man knappt ser ut genom men får alla andra nymodigheter från 50 talet! 
Grymt jobb Alex! Det vankas vartraff
Får ta ett ryck med din splitbuss så den är klar till våren!
Vart inne hos låssmeden här i stan med mitt dörrhandtag, han knappa in koden i datorn och fick upp en nyckel som han slipa till! sjukt smidigt! och 80 spänn klart prisvärt!
Idag plockade jag ner hela framvagnen. Tänkte renovera spindlarna och sätta i sänksatser samt montera en krängningshämmre på bilen. Nu väntar jag på att delarna skall komma på posten så blir det nog en tur till Bengt i Hylte att renovera spindlarna
Fint väder ute nu så är väl snart dags att boka besiktning 
Ah ser att du dricker Slots pilsner samtidigt som det myses i garaget. 
Slotts ölen gav utdelning idag
Besiktad idag med 2 fel:
broms ojämn bak, detta beror på att det läckt olja på backarna från ena packboxen, som jag bytt men kanske vart en slots för mycket den kvällen..
Avgasdoft i kupen.. avhjälps kanske med en wunderbaum?
Men nu får jag köra med bilen i alla fall, och fint går den gick mätaren ut på E6an söderut innan i alla fall 
Grattis! Blev det skidor i helgen eller ska du med å Cruisa?
lutar åt att det blir crusing! kanske ta en sväng en dag i veckan med om det är gött väder eller hur jobbar du?
Föresten är det någon som har något smart knep att ta reda på vilken av värmekammarna som läcker eller om de läcker någon annan stans?
Grattis 
lutar åt att det blir crusing! kanske ta en sväng en dag i veckan med om det är gött väder eller hur jobbar du?
Föresten är det någon som har något smart knep att ta reda på vilken av värmekammarna som läcker eller om de läcker någon annan stans?
Borde ju gå att krypa under och dra loss ena "flexslangen" in mot kupén och prova, kanske täta hålet in i karossen med nåt så det inte smyger den vägen iallafall..
Ser bra ut.. härligt jobbat Alex... 
Haja till lite, är det en leksaksbil, naae jo ja nej den har för snygg lack, jaha det är en travers
Åk in och visa upp den igen, det är ju ett lotteri 
Kört 1000 mil med exakt de värmekamma förra sommaren utan problem.
och de få gånger jag haft huvudverk och mått knepigt har varit då man druckit för många öl kvällen innan
Men får väl kika lite på det men har en ide om att det kanske kan vara olja från nån topp eller nåt som runnit ner på värmekammaren och osat lite.
Ja för mycket fulöl är inte bra Alex
Cruisingdags snart 
Joel skrev:Grymt jobb Alex! Det vankas vartraff
Får ta ett ryck med din splitbuss så den är klar till våren!
Det får det allt ta och bli. Bayen ska ju till och besiktigas här nu först. Kommer hem från resa på Onsdag och då ska det väl börja hända massa! 
GÖR OM GÖR RÄTT!
Helgen ägnades åt att fixa till diverse saker som vart lite galet 
Läckte ju lite olja i ena packboxen bak så fick byta den och fixa till bakbromsarna igen. Det läckte efterssom den nya packboxen tätade mot axeln lite längre ut än den gamla och där var det såklart rostigt o jävligt o då tätare det inge bra. knackade in den en bit så den tätar där axeln var fin.
Sen hade jag ju monterat krängningshämmaren uppochner som synes på bilden några inlägg tidigare så blev till att vända den. kunde ingen påpekat detta innan jag satte framvagnen på bilen
efter det skulle jag köra ut och försöka lukta mig till vart avgas doften kom ifrån. kom 100 meter sen vart bilen stendöd.
Felsökning tändning ok, något med förgasaren då kanske nån skit som fastnat nånstans. bort med den och plocka ner den i alla sina delar och göra rent överallt. i med den i bilen.. gick fint så länge bensinen i flottören räckte sen vart det stopp igen.
Kanske bränslepumpen då? bort med den och låna en från en annan motor men inte fasen hjälpte det.
Blåste man i slangen till tanken där bak bubblade det i tanken så va fan nu börja jag blir riktigt trött!
Sista grejen som skulle kunna vara kass bensinkrannen?
Bort med ett hjul och kikar in....... fan varför börja jag inte i andra ändan!
1 minuts jobb tog 4 timmar att hitta
det konstiga är att jag kört 50 mil sen jag satte dit den slangen men antagligen var det för att bilen fick stå inomhus en natt som den blev lite varm och mjuk och fick för sig att böja sig det allra sista..
Nu är bilen ombesiktat så bara att gasa i två år framåt
Bromsarna bak var klockrena och avgassystemet såg ju fint ut på utsidan tyckte tjejen som besikta och brydde sig inte mer om det!
För att fira lite köpte jag mig en Bosch 009 fördelare och ett brytarlöst tändsystem.
Det brytarlösa tändsystemet verkar fungera kanon trots att det endast kostade 300 kronor inkusive frakt från simonbbc.com i england!
Sen har jag sålt min mörkblå 70a, lite sorgligt men en bubbla får räcka som student. En sista bild på den från Ullareds vårcruising för nån vecka sen!
Ååååååhhhhh så sött
Grattis på dig "gamle man" hipp hipp hurra från oss i HARPLINGE verkstan
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Arne -59
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.