Kära Boxervillers,
Här är en resumé över min dubbelhytt vid namn Dr. Gonzo. För tillfället bortprioriterad på grund av tidsbrist och andra intressen samt att han är närmast fulländad efter mycket pyssel. Och då blir det ju lite tråkigt…
Antagligen blir det ett seriöst säljryck i vår om jag inte kommer på bättre tankar.
Men, förhoppningsvis kan han ge lite inspiration och idéer tills dess. Det får bli lite som hos TV-kockarna, för att spara tid har jag förberett lite, hoppas det smakar:
Dr. Gonzo och jag stiftade bekantskap för första gången i Chic-garaget i Gävle 2008. ”Korsnäs-bussen” som han kallades då, ägdes av Demian och det är även den pojken som lagt hela grunden för stuket. Jag hade bara sett Dr. Gonzo tidigare på bild i diverse sammanhang och fallit direkt för den röde knegaren från Korsnäs-Marma. Nu är ju Demian inte den lättaste liraren i stan att lura av en buss men efter mycket om och men fick jag loss den. Han närmade sig nämligen det kritiska 30-årsträcket och då lockar ju snabba och farliga Porschar runt knuten. Det slutade med att jag betalade en del av en Porsche han hittat mot att Dr. Gonzo blev min. Alla nöjda. Jag är än idag tacksam till Demian för affären då Dr. Gonzo och jag har haft mycket kul ihop sedan dess.
Här är ”fyndskicket” i Chic:

Obligatoriskt dop med skumpa. Bild och text inklippt från Demians tidigare bussblogg från 2008:
”Nu fortsatte färden och klassresan för den Röde Arbetaren. Från slitet i norr till dom finare förorterna och salongerna i Hufvudstaden. Här flödar genast champagnen likt en lördagskväll på Stureplan och dubbelhytten döps som dom lite finare båtarna. Nya namnet Dr. Gonzo. Bilarna som skymtar under skynkerna i bakgrunden är naturligtvis Porschar. Kommer han att trivas i sin nya omgivning? Stafettpinnen är härmed överlämnad...”

Tre år och lite fix och trix senare. Och visst ser han ut att trivas...

Mer kommer…
So long /Mirt
Tack för det ! 
). När tussilagona väl tittade fram hade diverse saker bockats av på ”nu-är-pickisen-exakt-som-jag-vill-ha-ha-honom-listan” även om en hel del återstod.