Jeg trenger hjelp til å vulkanisere på ny gummi på den gamle typen gearkasse/vaxellåds-feste til Split og BD...frem til 1952.
Se bilder.
Er det noen i Sverige som gjør en slik jobb?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Reparasjon av bakre gearkassefeste til Split
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jeg trenger hjelp til å vulkanisere på ny gummi på den gamle typen gearkasse/vaxellåds-feste til Split og BD...frem til 1952.
Se bilder.
Er det noen i Sverige som gjør en slik jobb?
Finns att beställa ifrån chekien , till hyffsad kostnad.
jag läste om någon firma som just jobbade med vulkanisering (eller vad det nu heter) och jag undra om den inte låg i norrtäljetrakten (några mil från sthlm) - kanske nån av de som håller till däråt vet mera. Det var i tidinigen klassiker tror jag, eller classic motor, kan finnas ngt på deras hemsidor...
annars, mitt motsvarande fäste var helt slut. jag funderade på samma sak, fick sen tag på ett NOS, och såg sen att ett nytillverkat nog var billigare än det jag köpte...
fick sen tag på ett NOS, och såg sen att ett nytillverkat nog var billigare än det jag köpte...
Men NOS är såå mycket trevligare än nytillverkat.
KDF-Service to the rescue... Da har jeg pakket og sendt festet til Jacek & Tomasz i Polen. Der vulkes dette sammen, sandblåses og restaureres for EUR 180.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Reparasjon av bakre gearkassefeste til Split
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.