1 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-03-10 15:13:07)

Önskas köpa, en eller bägge därbak av intresse. Alla svar beaktas.

Post's attachments

img7018b.jpg, 130.08 kb, 640 x 480
img7018b.jpg 130.08 kb, 160 downloads since 2012-03-10 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Det är kanske på sin plats att speca vilken sida man önskar den fällbara ryggdelen på, eller kanske på bägge sidor?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3 Senaste redigerad av luftgekühlt (2012-03-10 19:44:51)

Rätt. Lastutrymmets luckor är på bussens högra sida där sätets fällbara ryggdel ska därmed sitta.

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Hejsan!

Jag har en bakre baksoffa till Early Bay, beigeaktig i färgen och ett stort hål i klädseln på bakdelen av sittdynan. Soffan blir billig, men den finns på Gotland så frakten blir dyr..... Skicka ett mail om Du kan lösa fraktfrågan, och är intresserad!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5

Att hitta en splittsoffa med fällning på den sidan är extremt svårt. Egentligen bara -67 års modell här i Sverige som hade det så.

6

En sån soffa som jag har då med andra ord.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

VwGoran skrev:

En sån soffa som jag har då med andra ord.

Onödigt inlägg, eftersom att du redan har en köpare till den....  ICQ/ae

8

Hella skrev:

Hejsan!

Jag har en bakre baksoffa till Early Bay, beigeaktig i färgen och ett stort hål i klädseln på bakdelen av sittdynan. Soffan blir billig, men den finns på Gotland så frakten blir dyr..... Skicka ett mail om Du kan lösa fraktfrågan, och är intresserad!

Ja, det verkar just som att frakt blir svindyrt från Gotland. Bussgods är väl inte att tänka på väl? Har inte hittat Visby på deras hemsida. Vad finns det för alternativ, vet du?

9

Baysoffor måste finnas på närmare håll. Jag vet om en i Kristianstad t.ex. Den snubben har en mellan o en bak i svart, jag behöver bakre o du mellan. PM o du får ett nummer. (telnummer)

10

luftgekühlt skrev:

Ja, det verkar just som att frakt blir svindyrt från Gotland. Bussgods är väl inte att tänka på väl? Har inte hittat Visby på deras hemsida. Vad finns det för alternativ, vet du?

Bussgods kör tyvärr inte från Gotland, de verkar inte gilla att åka båt med sina bussar!?   ICQ/ad 

"Riktig" frakt med Schenker eller DHL är orealistiskt på en sån här grej, jag har visserligen en kille som kan ta den till Nynäshamn eller Oskarshamn för en vettig peng men då ska Du ändå köra tvärs igenom Sverige..... Så det är väl egentligen bara aktuellt om Du eller nån Du kan få hjälp av ska till Gotland på semester i sommar, och kan ta den med!

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

11

Hella skrev:

"Riktig" frakt med Schenker eller DHL är orealistiskt på en sån här grej, jag har visserligen en kille som kan ta den till Nynäshamn eller Oskarshamn för en vettig peng men då ska Du ändå köra tvärs igenom Sverige..... Så det är väl egentligen bara aktuellt om Du eller nån Du kan få hjälp av ska till Gotland på semester i sommar, och kan ta den med!

Japp, då lägger jag detta i minnet ifall jag hittar ett bra (=billigt) fraktalternativ.

Hella skrev:

Bussgods kör tyvärr inte från Gotland, de verkar inte gilla att åka båt med sina bussar!?   ICQ/ad 

OT:
Det måste vara så att behovet inte finns för de skulle kunna frakta en liten container med alla paket till Nynäshamn eller Oskarshamn och därifrån mata in det i det vanliga bussnätet. Men det har de säkert tänkt på och räknat ut att det inte lönar sig. Får man hoppas man iaf.