sista_bossen skrev:rogga skrev:sista_bossen skrev:sambabussen med svensk reg.skylt, vart rullar den nu? är den såld utomlands? för regnumret stämde inte..
eftersom dom andra har Amerikanska skyltar(kalifonien) så lär ju bussen vara där....... 
Mitt otränade öga kunde inte tyda oupplösta pixlar till att det var californiaskyltar 
Men bara för att bilden är tagen i staterna så behöver det ju inte betyda att den rullar där
Kommer den från sverige från början?
Var i tyskland för två veckor sedan och fick med mig en "Classic Motors" med temat splitbuss och denna buss pryder framsidan på den tidningen och även ett reportage.
Att jag gissar på att det är samma buss är klistermärket i höger framruta, och att bilden där den står vid Goldengate bron så har den kvar "S" märket i bakrutan.

Den var såld ny i Tomteboda 7/12-1954 men tillverkad 23/2-1954, Senatre exporterad till Sausalito/Kalifornien och sedan exporterad igen till Tyskland där den nu befinner sig.

Annars så var tidningen jag fick tag på riktigt intressant, 150 sidor enbart om "VW-Bulli 1950-1967" fast jag inte kan ett ord tyska 
Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21