Tänkte slänga upp en tråd på mitt återfall i VW-hobbyn!
Sålde iväg allt i folka-väg 2009 då jag tappade lusten (huserade i garage som det regnade in i) och ville åka nått annat. Köpte en Porsche 951 som var riktigt rolig.
Innan lusttappet så hade jag hållit på med Folkvagnar i ca 12år.
Har haft ett gäng typ1 samt 1 typ3! Just typ3 har jag alltid gillat av någon anledning!
Sommaren 2011 köpte jag en Toyota Carina lite på impuls då den var i ett kanonskick. Hade hållt utkik efter ett schysst objekt att bygga en snabb bil av. Planen var Supramotor mm.
Dock dök det upp en Variant -73 på Blocket som jag fastnade för direkt. Färgen och potentialen var perfekt!
Sagt å gjort lånade polarens bil och hyrde kärra. Tjatade på chefen att få sluta tidigare, var på revision på Forsmark 3 så hade att göra då.
Dunkade iväg ner till Oskarshamn och det tog ju ett bra tag då min tidsplanering gjorde att jag fastnade i rusningstrafiken i Sthlm.
Tittade på den och provkörde och den var exakt som utlovat så det blev affär!
Bara lasta och ta sig hem...

Väl hemma kunde man granska köpet och fundera vad man skulle göra på den...
Bilen ifråga är tillverkad sent -72 så en -73!
Någon har monterat en typ4 1800 85hk så den går riktigt bra.
Lite rostlagningar har den fått genom åren men verkar ha klarat sig bra, men sen så är det ju en ny bil oxå.
Bakskärmarna har föregående ägare bytt och lackat om, tyvärr är färgen mörkare än taket och dörrarna. Så det blir att lacka om alla 4 skärma så dom stämmer kulörmässigt.
Tanken med stuket har hela tiden varit 70-tals Pro Touring.
Givetvis finns det bara 1 modell på fälgar då, dvs 17" Fuchs kopior!
Invändigt fick det bli 1 par Porsche 924 stolar för att komplettera Pro Touring stuket!
Motormässigt har jag hela tiden tänkt att det ska bli turbo men i och med att man köpt sig ett hus nu får det ligga lågt ett tag.
Har fått tag i en Porsche 901 5-växlad låda så tanken är att den ska hamna i bilen.
Å så en bild på hur den ser ut i dagsläget:

Köpte en beggad soppapump av David, Luleå här på forumet så nu borde jag få fart på maskinen på ett vettigt sätt. Föregående ägare hade monterat en elektrisk pump och då fick förgasarna lite väl mycket soppa på tomgång.
Lite luftning av bromsarna och lack av skärmarna så är man redo för sommaren! 
Ja blev lite text men hoppas nån uppskattat läsningen iallafall.