Glöm inte ett besök i Gene Bergs shop. Ligger på lemon/lime street i Orange mycket trevliga och har du tur så får du en rundvandring i verkstan det fick jag.
Fanns ett och annat kul och lägga ögonen på där.
skulle bygt en 2276cc motor om jag vore dig bra med vrid och väldigt snälla med rätt cam val hadde en son och den var underbar bra med botten vrid samt att det fans pulver på högre varv
hej
"Glöm inte ett besök i Gene Bergs shop. Ligger på lemon/lime street i Orange mycket trevliga och har du tur så får du en rundvandring i verkstan det fick jag.
Fanns ett och annat kul och lägga ögonen på där."
skulle vart kul, får se vad som hinns med - hade jag haft mer pengar å lägga, hade jag gärna köpt därifrån
tyvärr känns det lite dyrare (kan ha helt fel) - kanske e snålt å åka dit utan å köpa nått ?
"skulle bygt en 2276cc motor om jag vore dig bra med vrid och väldigt snälla med rätt cam val hadde en son och den var underbar bra med botten vrid samt att det fans pulver på högre varv"
det var min första tanke, tyvärr har ingen kunnat bekräfta att/om den går in utan att klippa i motorrumet - å det är ett krav jag inte e sugen att tulla på..
(kan kanske komma å förklaras i en projekttråd)
inga synpunkter, för övrigt ?
min gick i utan och klippa i motor urtymmet på min sålda -57 och hela motorn var ungefär köpt av nyström i delar som jag bygde själv
här är länken till bilen med motorn i http://www.garaget.org/?car=199789
å f-n, hur lång stake hade du ..
(i motorn då..)
d e ju väldigt likt, det jag har tänkt mig..
Va tyckte du om den ? körbarhet, prestanda osv.. något du skulle valt annorlunda ?
ja måste beställa i natt, för att dom ska hinna få orning på grejerna - e därför ja e lite påstridig.. (eller iaf mer än vanligt)
va dom förgasarna nått å ha ? - dom e lite billigare än dom vanliga"IDF:erna" som ja siktat in mig lite på..
KOMMER INTE I HÅG RIKTIGT OM DET VAR 5.4 ELELR 5.5 STAKAR
motorn var grymt körbar tomgång på stabilat 800 och när man tröck på gasen bar det i gäg från låga varv
förgasarna är ok men man bör se över dom innan man användser dom fins lite man kan pusta till som halsringarna å lagrena böt jag 
skulle inte ändra en enda sak på motorn faktiskt var riktigt nöjd med den