1

Förslagsvis som den på bild men alla svar beaktas.

Post's attachments

stativ.jpg, 165.19 kb, 1024 x 768
stativ.jpg 165.19 kb, 327 downloads since 2012-03-06 

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Finns på biltema för 4-500 kr.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Toppen! Hann se den på Biltema men tvekade då betyget på deras grejer bland BVs medlemmar brukar inte vara den bästa...
Men den ser klart vettig ut.

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

4

Swedol har jädrigt fina motorstöd också..tom hopfällbart ...kraftiga o fina..håller garanterat för det mesta i motorväg..kostar runt en tusing har jag för mig..men är värt varenda slant tycker iaf jag

S

5

Det är väl inga större fel på Feltemas stöd, jag har 2 st.
Men..........man får bygga om dom så dom passar VWmotorn........

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

vwove har kanske ett...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Den här modellen har jag: http://verktygsboden.se/motorstativ/motorstativ-till-v8

http://verktygsboden.se/20.0.0.1/18116/cache/18116_ae5894c3ff2442a516e23623633e88a2.jpg

Mycket stabilare än Biltemas och dessutom kan man köra in ett lyftbord mellan benen och lyfta på och av motorn själv.

8

Mogge skrev:

Det är väl inga större fel på Feltemas stöd, jag har 2 st.
Men..........man får bygga om dom så dom passar VWmotorn........

Prismässigt är den också OK, om nu kvalitén är acceptabel. Har du foto på vad/hur du fick bygga om.

9

25hpman skrev:

vwove har kanske ett...

Är det något som annonserats? Kollade innan men hittade inget.

10

notch63 skrev:

Swedol har jädrigt fina motorstöd också..tom hopfällbart ...kraftiga o fina..håller garanterat för det mesta i motorväg..kostar runt en tusing har jag för mig..men är värt varenda slant tycker iaf jag

S

Kollade och den ser riktigt rejäl ut men inte ens den kan väl användas oändrad till VW motor. Finns väl ingen som kan användas direkt väl...

11

Jag å tobais har varsitt biltema stöd.
De enda jag kan minnas att vi gjort är att vi har bytt till längre bultar å tagit ett par stora brickor.
Är trött nu å vet inte hur jag ska förklara men som sagt vi har längre bultar å muttrar å brickor som håller upp själva motorn.

Allt annat är orginal.
Å vi båda är nöjda med våra stativ.
Jag har mycke från biltema jag är nöjd med.
Har även delar från Ö&b jag är nöjd med.
Sedan finns de givetvis nerköp (har sånt oxå) Men de vet man oftast när man ser prislappen.
Men ska de bara användas 1 gång om året eller nått så kanske man kan köpa budget

12

Du kan ju fråga Json med...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream