Tjena Grabbar!
Vem i mälardalen är det som har VW´s gamla papper samt ämnen för gamla splittar och ovaler?
PM, eller skriv i tråden...behöver två tillverkade till våra splittar samt en till motorluckan.
Stort tack!
//Juha
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Nycklar till tändningen...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena Grabbar!
Vem i mälardalen är det som har VW´s gamla papper samt ämnen för gamla splittar och ovaler?
PM, eller skriv i tråden...behöver två tillverkade till våra splittar samt en till motorluckan.
Stort tack!
//Juha
Finns det nån nära vore det kanonbra, men inte sitter nån med originalämnen för samma peng som moderna ämnen? Med papper antar jag du menar att du lämnar koden och de tillverkar nyckeln efter det, för VWHK kan ju (med viss möda) ta fram nyckelnr utifrån chassinummer men det ska väl inte vara nödvändigt då numret på tändningen är instämplat, även nr på dörrlås är väl iallafall på sena bilar instämplat?
Annars använde jag mig av Beetlekey (käferschlussel) och bättre service har jag då aldrig fått. Minns jag rätt så beställde jag på fredagkvällen, fick en kompletterande fråga över helgen, och ett mail på söndan att nyckeln gått iväg med posten...
Fick en gratis extranyckel på köpet (på modernt men OK ämne), köpte en NOS tillbehörsnyckel (VW istf HUF) och det var ungefär samma pengar som jag sett att bara ämnet kostar...
http://fridaysplit.blogspot.com/2011/01/nyckel.html
Ok, verkar inte ha få napp på det så blir tyskland med andra ord då.. 
Tackar!!
Jag vet att jag fick ett tips om nån i typ eskilstuna (eller nån annan av de halvstora städerna i närheten) och ringde men har för mig att de inte kunde fixa det, men kanske var det att jag ville ha originalämnen.
Jag ringde runt till MASSOR av stockholmslåssmeder, den enda som sa sig kunna göra en nyckel på kod var en låssmed i Sumpan, men de ville även ha låset att testa nyckeln i. När jag var dit var inte rätt gubbe inne, men de trodde inte de hade koder till så gamla lås... De behöll podden och det hela slutade med att de sa att det inte gick, jag beställde nyckeln från tyskland och när jag fick den så gick den inte in. I låset satt en avbruten nyckelbit som inte såg alltför gammal ut. Jag ska inte säga att de hade av en nyckel i låset - kan ju varit att de gjorde en nyckel eller iallafall testade ett ämne och såg att det inte gick in. Men biten var rätt enkel att få ut och därefter så funkade Marcus (käferschlussel) nyckel helt perfekt!
Så, det är värt att få nyckeln gjord av nån som kan! Därmed inte sagt att firman i (vaddetnuvar Strängnäs eller nåt) inte är bra. De kanske är fantastiska. Men jag minns ej vilken det var. Men vänta du lite till med att beställa om du inte har bråttom, nån i de faggorna kanske vet vilken det är... Sen vet jag inte om man kommer undan SÅ mycket billigare... Kanske nån hundring men... Marcus kan nog göra nyckel på bara modernt ämne och då kostar det nog mycket mindre...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Nycklar till tändningen...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.