som rubriken lyder enklast möjliga, helst utan att byta bakvagn.
anledningen är att man måste byta bla låda för att besikta som ombyggt fordon.
Byta diffklump och ändkåpor
Sedan mäta in kronhjulet mot pinjong (det finns inget lätt sätt att göra detta )
Irs växellådan är inte mycke starkare än svinglådan std
Sen tror jag inte att besikningen ser skilnaden på irs kontra sving om det inte är en splitlåda
Det som skiljer är en eller två oljepluggar på utsidan av lådan och hur många besiktare vet det
vilken årsmodell är det på lådan så det inte är en splitlåda för då är det stor skilnad
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
4 2012-03-04 19:12:59 Senaste redigerad av martin strömqvist (2012-03-04 19:23:48)
ok ne mest att man måste kunna vissa att man bytt låda till annan än vad som fanns std till en typ 1 -67. har inte skaffat nån annan låda än men hur pass knöligt är det att konvetera hela bakvgnen till irs?
hur pass knöligt är det att konvetera hela bakvgnen till irs?
har du bara svärd svingarmar låda .. så behöver du 2 fästen som svetsas i plattan..kostar inte hela värden..eller om man tar dom från donatorplattan som låda/svingor kommer från.original svärden går att korta av för att användas till irs svingorna..
mao enklare än att "knulla" till en IRS-sving låda..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Man använder swingaxellådans sidogavlar och diffdrev mm - MEN för att få dit IRS lådans kronhjul som är 8-bultat mot 2-delades 6-bultat är det enklast att köpa en "super-diff". Denna har hålbild borrad för bägge.... visst finns det 8-bultat diffhus, bara svårt att hitta ett?
