1

funderar på att importera en uppsättning skivbromskit fram och bak till Ovalen, men hur fungerar det med Bilproviningen ?
som jag förtår behöver jag skivbromsar, om jag vill regbes med utbytt motor i en oval, inte sugen med 4x130 fälgar då jag vill köra wide 5, vilka papper behöver man om man monterar dessa kit ? och godkänner bilprovningen denna setup ?

//Nobbe

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

2

Csp's kit är Tuv godkänt. Så det ska nog fungera.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

3

Nån som vet var man hittar csp tuv papper ICQ/ad

Undrar om man kan använda de pappren på empi kitten ICQ/ad, de verkar inte vara tuv godkända, men betydligt billigare....
nån som har erfarenhet av empi skivbromskitten?

4

Du får TÜV papprerna när du köper kit'et av CSP, speificera att du vill ha papper på det då du beställer, dom skicka nämligen inte alltid med papprerna.
Jag har en kopia av ett av set'ens papper om du vill se hur dom ser ut.
Det kraftigaste kit'et dom har är TÜV godkänt till 140hk.

Du kan inte använda CSP's papper till EMPI set'et, skulle inte tro att EMPI har några TÜV papper.

Buy the ticket, take the ride... - HST

5

Löf skrev:

Du får TÜV papprerna när du köper kit'et av CSP, speificera att du vill ha papper på det då du beställer, dom skicka nämligen inte alltid med papprerna.

Du kan inte använda CSP's papper till EMPI set'et, skulle inte tro att EMPI har några TÜV papper.

Löf, du har PM ICQ/ab

6

mail...

Buy the ticket, take the ride... - HST

7

Jag har ett kitt till bak till salu. maila om intresse finns.

8

Jasså, säger du det?  ICQ/ag

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

Tobias J skrev:

Jag har ett kitt till bak till salu. maila om intresse finns.

Mail skickat :=)

10

Nobbe skrev:
Löf skrev:

Löf, du har PM ICQ/ab

hmm fundering, det finns altså möjlighet att regbes som ombyggt fordon 140hp på en 1200 -56 :=)

( 140 hp tuv skivbromsar runt om , splitcase låda bytt till nyare swing, motor bytt till 138 hp med nyare block istf gjutet torn, bergbalk och cupstag bak. )

skulle ovan fungera för att kunna regga en -56 typ1 som ombyggt fordon ? nån som gjort det på detta forum förut ?