Då lär du inte hitta den i Haynes heller. Haynes innehåller hälften av Bentley.
Vad har du för specialare som inte såldes någon annanstans?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » byggtråd? vraket är hemma
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Då lär du inte hitta den i Haynes heller. Haynes innehåller hälften av Bentley.
Vad har du för specialare som inte såldes någon annanstans?
Köp OKs eller Biltemas!
Där har du förgasarvarianter så det räcker!
Får nog köpa en som inte tillhör gn syncro då.
Vet inte vad det är för speciellt med den?
Den kanske har fått bytat motor någon gång genom åren
Aah... Just det ja, du hade en DG. Bentley har bara EFI-motorer. Den kanske finns med i Haynes, fast innehållet i H-böckerna är rätt dåligt. Gör som Roger säger, kolla på OK eller Fultema.
Här är några Haynes på Tradera:
http://www.tradera.com/haynes-gds-bok-v … _149728556
http://www.tradera.com/haynes-verkstads … _149546574
http://www.tradera.com/vw-transporter-8 … _149050751
DG finns med och dessutom är Haynes på svenska vilket underlättar lite.
har du kollat vacum slangarna på baksidan av förgasaren min gick som skit också trodde på ett motorbyte för den var slut och orkeslös men ena slangen var av det var därför min gick illa i alla fall
lycka till !
//magnus
Jag körde förbi ett industriområde idag, och såg en trött gammal syncro 
Tyckte den kändes bekant nånstans ifrån.
Nu kom jag på vart jag sett den 
Trevlig vagn....
Jag körde förbi ett industriområde idag, och såg en trött gammal syncro
Tyckte den kändes bekant nånstans ifrån.
Nu kom jag på vart jag sett denTrevlig vagn....
Bra tips där. Ska kolla slangarna med
Hehe.. Körde du förbi "basecamp"?
Otroligt rent hur trevligt ett åkdon kan vara trots de skicket haha. Jag ser bara potential i den 
Är mitt uppe i en lägenhetsrenovering så nu händer de inget med buggyn heller men fy för satan vad nellad jag är. Får sitta på tassarna för att låta bli att börja slita i den haha!
Titta gärna in i den stora gula byggnaden på hörnan och fråga efter alex om du har vägarna förbi innan kl 16
lägger de här också för jag tycker de passar i båda trådarna
va o slet lite i startmotorn idag.
hällde kontakt sprej i alla kontakter jag hitta men kom aldrig så långt som till grovis kablarna på startmotorn i sig.
Lite knöligt att komma till därunder så jag tror vi åker på att slita ner startmotorn o kolla dom med då inget av de vi gjorde hjälpte
men sola sken o efter träningen åkte jag till meca raceway o titta på räsorbilar med min systers små killar, så de va ändå en bra dag.
Galet härligt att värmen o solen e här!
få kolla va som händer till helgen när vi plockar ner startmotorn. Hittade hur somhelst en startmotor till innuti bilen, förmodligen från en vanlig 2wd. e de nåd so skiljer syncrons o 2 wd startmotorerna åt förutom tätningar o så? rent mekaniskt borde den väl passa?
fick gjort ett litet ryck med bussen idag.
gjorde ett komptest och rev av startmotorn för att snegla på den.
kompet ligger mellan 8,5- 9 på alla cylindrar så även om den kanske e sledet så e de jämnsledet, så de måste väl vara bra ?
sen har jag ju sagt tidigare att startmotorn går tungt så in i h-e så efter att smort upp alla sladdar med (oxidlösare/elektroniksprej) och den fortfarande gick tungt så besluta jag mig för att riva ur den o kika på den helt enkelt.

bilden e tagen underifrån o upp ifall de ser kymit ut
men där uppe sitter den rackaren iallafall. fick lossa den bakre motorbalken o släppa ner motorn på en domkraft för att få frigjort tillräckligt med space för att dra startmotornmotorn först fram o ur kåpan o sen ner bredvid kylvätskeslangarna

ute o nere 
fick ändå trycka o dra som ett m-o för att få loss den. Soppa tanken tog emot lite men de gick. Första tanken som slog mig när den väl trilla ner va dock -hjälp! hur ska jag få dit den igen haha.
så jag kollade kontakterna efter oxidation och allting såg faktiskt förvånansvärt friskt ut?
de enda som jag undrar lite över?
den o-isolerade kabel mellan solenoid och startmotorn i sig? Om den e ärgad och svart,? leder den ström sämre då?
En annan tanke som slog mig va att de kanske kunde va kolen?
Vinkelsliparna går ju osso lide hussit när dom e sledna.
Så jag plocka isär den (vilket va förvånansvärt lätt)konstatera att kolen va i kanonskick, skruva ihop den o satte tillbaka den på bussen efter att testat den löst hängade vid sidan.
Vill också inbilla mig att de faktiskt gick runt betydligt snabbare nu än innan. Fråga mig inte vilket av vad som resultera i vad bara, för de har jag ingen aning om.
Kolen kärva lite så alla 4 kanske inte låg emot? i kombo med att kablarna gilla elsmörja?
tänkte dock att den kanske inte ändå gick så fort som jag inbillar mig att den borde så jag besluta mig för att kolla batteriet. Hade ändå tramsat en del me o starta o köra startmotorn.
de står i instruktionerna att så fort batteriet e under 12,3 V ska man ladda. nu låg batteriet på 12,34 V men jag fick höra tt de SKA ligga på ca 14 om de e nyladdat så bör jag ladda de lite o prova igen? kanske snurrar de snabbare då??
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » byggtråd? vraket är hemma
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.