1

Någon som vet någon tysk handlare som säljer drivaxlar på nätet?
I mitt fall så är jag ute efter lite kraftigare Porschegrejer (så att det håller för min applikation) och det ska dessutom vara lite special när det gäller längden. De som säljer drivaxlar brukar ju ha till alla möjliga Typ1, Typ2, Typ3 och till Porschar.

Kan man få några tips?

2

Får man fråga vad det har med köpes att göra? eller söker du beggade delar?
tänkte när du skrev tips på en hemsida som gör kraftigare grejjer

3

CSP

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f … e%20Shafts

4

MagnumR skrev:

Någon som vet någon tysk handlare som säljer drivaxlar på nätet?
I mitt fall så är jag ute efter lite kraftigare Porschegrejer (så att det håller för min applikation) och det ska dessutom vara lite special när det gäller längden. De som säljer drivaxlar brukar ju ha till alla möjliga Typ1, Typ2, Typ3 och till Porschar.

Kan man få några tips?

Du har inte funderat på finska axlar
Jussi sa  att dom skulle tillverka porsche cup axlar till en femtedel av priset från porsche
Han snackar svenska
En länk http://www.kuplapaja.com/
Hur mycke pulver har du i snörran ????
Typ 2 klarar mer än 300hk på hjulen
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

alpinebubblan skrev:

Får man fråga vad det har med köpes att göra? eller söker du beggade delar?
tänkte när du skrev tips på en hemsida som gör kraftigare grejjer

I vilken forumdel ska man fråga efter lämpliga handlare då? Jag tyckte denna passade bäst även om det kanske inte är 100% som det är tänkt.

PS. Ditt användarnamn... Det råkar inte vara så att du har en Typ1 med Renault Alpine-drivlina? Jag vill gärna se bilder i så fall!

6

Tack för tipset, ska kolla om de har vad jag söker.

7

PPRMicke skrev:
MagnumR skrev:

Någon som vet någon tysk handlare som säljer drivaxlar på nätet?
I mitt fall så är jag ute efter lite kraftigare Porschegrejer (så att det håller för min applikation) och det ska dessutom vara lite special när det gäller längden. De som säljer drivaxlar brukar ju ha till alla möjliga Typ1, Typ2, Typ3 och till Porschar.

Kan man få några tips?

Du har inte funderat på finska axlar
Jussi sa  att dom skulle tillverka porsche cup axlar till en femtedel av priset från porsche
Han snackar svenska
En länk http://www.kuplapaja.com/
Hur mycke pulver har du i snörran ????
Typ 2 klarar mer än 300hk på hjulen
/// Micke

Tack för tipset!

Motorn i bussen är en Subaru EG-33 (SVX), 230 hästar och 309Nm. Det är vridet som tar död på drivlinan inte hästkrafterna. Dessutom kommer jag (om jag känner mig själv rätt) inte att nöja mig med det utan det kommer säkert att sitta en kompressor där det en gång i tiden satt en AC-pump sen.

8

MagnumR skrev:
alpinebubblan skrev:

Får man fråga vad det har med köpes att göra? eller söker du beggade delar?
tänkte när du skrev tips på en hemsida som gör kraftigare grejjer

I vilken forumdel ska man fråga efter lämpliga handlare då? Jag tyckte denna passade bäst även om det kanske inte är 100% som det är tänkt.

PS. Ditt användarnamn... Det råkar inte vara så att du har en Typ1 med Renault Alpine-drivlina? Jag vill gärna se bilder i så fall!

Nja det är sant, Skulle funnits en tråd angående sådant.
Nä det är inte jag, utan det är syftet på att jag ska bygga ljud i bubblan ICQ/ad

9

Haha, kuplapaja är 1500:- billigare än Sellholm för EN drivaxel och då tillkommer dessutom moms hos Sellholms.

10 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-03-01 23:09:08)

Snackade du med jussi
Det sura är att medbringana kan var surt dyra för 930 knutar
Har prisis bestält sådana
T2 knutana klarade 422nm jag mig i några år (slicks och limmad bana )
Jag förbrukade tre knutar(t2)  och en drivaxel  på en gång ICQ/ac  med den nya snörran som skall ge uppåt 600nm )
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

11

Medbringarna?
Är det själva drivaxelflänsen på växellådan du menar?

12

Ja  drivaxelfläns och hjulflänsana

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

13

Dessa har jag redan, 108mm fläns på Renaultväxellådan och adaptrar 100 till 108mm (som ska ska få en liten specialbehandling före montage) vid naven. Köpta som ett komplett kit från Tyskland.

Nu gäller det att hitta bra knutar (till inte allt för dyra pengar helst) också.

14

1500-2000kr här hemma 45$ i usa (cirka 330-350kr) räkna med 9,10kr dollaren skickat äliga vägen(frakt+tull+moms)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

15

Hittade lite på Ebay också för allt från 50$ styck till knappt 300$ för fyra.

Frågan är om det är någon skillnad mellan 930 CV-joints och 930 turbo CV-joints.

16

930 är väl Porsches interna nr för just turbon?

-64 T1
-54 T1

17 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-03-03 12:28:48)

MagnumR skrev:

Hittade lite på Ebay också för allt från 50$ styck till knappt 300$ för fyra.

Frågan är om det är någon skillnad mellan 930 CV-joints och 930 turbo CV-joints.

Skall inte vara 
Men 934 som är en senare  knut som skall hålla för mer än 900nm enligt porsche
Ps dom som har en hållare med crommolly är starkast
930 är väl Porsches interna nr för just turbon?
Svar ja men det finns olika spec,ar på 911 turbo typ 930 /934 /935
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

18

Lite trådkap men ändå on topic.

Vem har bästa korgen/hållaren i crommolly till Typ2-knutar?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

19 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-03-05 16:38:41)

Rancho brukar fixa dom bästa prylana
Jag har för mig att det är albingeer som även tillverkar weddelsdrev
150-200$ styck
/M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

20 Senaste redigerad av MagnumR (2012-03-05 17:25:45)

Jo jag listade ut att 930 = turbovarianten av den karossen som tillverkades mellan 1975 och 1989.
Det får bli 930-drivaxlar/knutar eftersom att jag har flänsar till just dessa. 934 eller 935-knutar hade säkert varit bra men är kanske lite overkill.

Har beställt 4st knutar med damasker på Ebay nu.