Man har ju läst.... att det är jätteviktigt med värmeplåtarna, men hur är det med tanke på
alla Buggys då??
Tycker plåtarna ser hemska ut och skulle vilja riva ut dom, om man höjer luckan i bakkant så borde det väl
det svalka en aning också.
Så hur är det med våra kylplåtar??
Jag tror att 90% av alla buggy har kylproblem de vet bara inte om det.
Plåtarna ÄR vikiga, alla plåtar. Att öppna lucken hindrar inte den varma luften från att återcirkulera.
Ali G
X2
Modern cars are nothing but visual pollution !
Hur är det med kvaliten på eftermarknads kylplåtar, läste nånstans att passformen och kylförmågan va "sämmre" frågan är om det gäller alla eller om dom hade otur med just deras kylkåpor.
Anledning till jag funderar är att jag vill ha fräsha nya utan rost och skit, då dem jag har nu är riktigt grisiga.
De eftermarknadsplåtarna jag har köpt har varit helt värdelösa, det första man får göra är att ta fram plåtsax hammare och polygrip för att få skiten att passa någorlunda.
Jag kanske har haft otur och köpt dåliga exemplar.
Det är bättre du köper begagnade original eller tar dina egna och blästrar o målar dem då blir de som nya.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Eftermarknadsplåtar är inget att satsa på.Dom är tunna och sladdriga och har dessutom oerhört dålig passform.Inte ens om du köper en komplett sats av samma fabrikat så passar dom ihop..
ok, då är det bara att leta efter fräsha orginal plåtar då mao.
ok, då är det bara att leta efter fräsha orginal plåtar då mao.
Det är nog allt det bästa, men om inte dina egna är helt genomrostade så tycker ju jag att du ska fixa iordning de istället.
Och om du inte har tillgång till egen bläster så har säkert lackfirman eller nån annan verkstad det och jag kan inte tänka mig att det kostar många kronor att lämna in.
Men innan du lämnar in så ta och rengör och avfetta plåtarna då blir blästraren glad.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(