Gött att se dig här my friend ! keep up !!
Tack kompis! ses senast på BR
BayBabe Baybuss http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=7498
www.rennsport.se
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » -70 The BayBabe
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Gött att se dig här my friend ! keep up !!
Tack kompis! ses senast på BR
Då har det hänt lite grejer igen då, framvagn på plats och här kommer lite bilder när jag testat lite.
Har dock ett problem
Fälgarna med et 12 blir inge bra, alldeles för tight mot blivande hjulhus. Prövade med orginalhjul och blev skitbra(se bilder)
Problemet kan vara dom droppade spindlarna som bygger lite men inte mer än 1-2cm?
Kollat på andra fälgar men alla verkar ligga runt 12-20 i et, någon som vet om det finns i et 35-40 5/205?
observera att hjulen står på 9cm träbitar

och här med orginalhjul

Här mäter jag till ytterkant på fälgen och till blivande hjulhus, detta funkar ju grymt bra!

ska jobba i morgon kväll så kommer snart nya uppdateringar!!
Fridens
Det var som fan, har missat totalt, tack!
Grymt stuk !!
Där har vi det perfekta stuket på en bay, min ser ju ut som ett höghus i jämförelse
Skitbra att du drog igång denna tråd, för nu ser jag att mina planer på 116mm kortning (maxkortning med gavlarna på utsidan) blir för lite
Hur löser du det med stötdämparna ? Blir det nya fästen ?
Denna tråd har jag missat
Faen vad grym den kommer att bli! Tummar upp 
Denna tråd har jag missat
Faen vad grym den kommer att bli! Tummar upp
Kamp om vem som kör lägst i sommar
ja grym är bara förnamnet 
Härligt bygge!
Ruskigt läcker!
Nu stiger aktierna på Early Bay ytterligare! 
Fan va Nice Filip. Lite för hög Eller.
jag får så dåligt samvete när jag ser hur flitig du e .Får ta och rycka upp mig nu .
men det blir mycket på jobbet denna veckan .
kommer kanske förbi dig i morgon Fre .skall ändå till Audi .tar med mig lite Godis till dig
i så fall
Robban .
Låg var bara förnamnet...
Coolt att se att du måste lägga under klossar för att marken ska nå upp till hjulen.. Det har jag aldrig sett förut :-)
Lägst!!
Där har vi det perfekta stuket på en bay, min ser ju ut som ett höghus i jämförelse
![]()
Skitbra att du drog igång denna tråd, för nu ser jag att mina planer på 116mm kortning (maxkortning med gavlarna på utsidan) blir för lite![]()
Hur löser du det med stötdämparna ? Blir det nya fästen ?
Kan inte fatta själv riktigt att det blir så lågt
Ska leta efter hijackers från Volvo och göra nytt övre fäste, nedre blir i infästning för krängare.
Nu med facit i hand hade jag kollat bättre att hjulen skulle få plats och kortat mer, ja seriöst:) Tydligen poppis med så kort som möjligt nu för tiden 
Så ja, målad framvagn på plats.
Har testat lite olika höjder fram och är riktigt nöjd med att jag flyttade upp den, det bästa är att den är inte hård i fjädringen(dom yttersta bladen(4st) borta) och att länkarmar och kulbultarna är helt raka nu i körläget, det bidrar naturligtvis till komfort (det skiter jag i men frun är petig!) 
Kan nästan göra fulla rattutslag i lägsta läget
C-notch klar 9x9cm och stukad styrarm hoppas det ska klara sig med det.
Har provar med lite olika fälgar och däck, kommer bli tubbning på ca 8cm och kommer ev köra på plåt denna sommar, 14" fram med lite fetare däcksida 15" bak med typ samma profil. Lacka dom i beige med krom snobbringar och kapslar, kanske en vit sida på det??

Blir gissningsvis tubbning i nästa inlägg om en v
Snart ska jag börja bak!!!!! det ska bli kul!!!
Tokig!! Men cool!! 
Coolt bygge nu blev man sugen att börja med bussen igen!
Du har inga fler gavlar som du vill avvara?... är på jakt efter ett par precis sådanadär?
Jisses! Det här blir ju kalas! 
Coolt bygge nu blev man sugen att börja med bussen igen!
Du har inga fler gavlar som du vill avvara?... är på jakt efter ett par precis sådanadär?
Tack för det, ska putsa lite på cadritningen och tänker lägga ut den här så alla som vill ta del av den kan hämta ner den kostnadsfritt, hur man går tillväga med det blir en senare fråga.
Mer sänkta bussar åt folket 
Verkligen!
Stor respekt till ett riktigt fräckt bygge!
Tack för det, ska putsa lite på cadritningen och tänker lägga ut den här så alla som vill ta del av den kan hämta ner den kostnadsfritt, hur man går tillväga med det blir en senare fråga.
Mer sänkta bussar åt folket
Tack! ..det vorre kanon 
Gått lite trögt det sista men här kommer en liten uppdatering.
Var och handlade lite fälgar, 14" och 15" plåtisar, tanken var att köra 14 fram och 15 bak.
Kapade loss centrumen på en av varje, slaktade två Volvo fälgar 14" från 240 men det blev skit, vw 14 centrum passade riktigt dåligt ihop med volvo
15" volvo 850 funkade bra ihop med typ1 centrum
lutar nog mot att köra med 15" runt om nu.

Här med den fula 14"
Växelföraren färdig krökt, ser inte klok ut men funkar bra

Lekte med lera med pojken och kunde inte låta bli att drömma mej bort

På återseende
Var och handlade lite fälgar, 14" och 15" plåtisar, tanken var att köra 14 fram och 15 bak.
Kapade loss centrumen på en av varje, slaktade två Volvo fälgar 14" från 240 men det blev skit, vw 14 centrum passade riktigt dåligt ihop med volvo

Här med den fula 14"

På återseende

Här med den fula 14"

På återseende
Oj oj oj ledsen för detta, kommer inte vidare när jag väl postar inlägget, visar sej tydligen att det blir postat.
Sorry boys!!!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » -70 The BayBabe
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.