1

Vad säger bilprovningen om man sätter i plastrutor i bilen?
Någon speciell ruta som absolut inte får vara av plast osv. osv.

Sålda bilar:Beach buggy. 1303s-73. Bubbla-64 airride. Split enkelhytt-66 Bubbla-56
Nuvarande bilar:Bay-72

2

framrutan skall vara lamell glas.. resten kvittar, om plasten är av sort som inte ger vassa skärvor när den går sönder, typ akrylplast e inte bra...(tex plexiglas som är ett firma märke) polycarbonat e segare tex lexan som oxå är ett firma märke..det e bättre..
sannorlikheten att dom ser vad du har för rutor och bryr sig.. tja ..har man otur så..  men det finns ju en anledning med framruta i lamellglas..
Ä bitarna raka/platta så kan en duktig glasmästare enkelt skära till bitar.. kommer behöva till min buss vad det lider..men sidorna blir i lexan..som tyvärr e rep känsligare. ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Glasbelagd Polykarbonat (Lexan) är reptåligare än vanlig Polykarbonat. Den jag använder i min bil heter Saphir. Sågade själv i bandsåg och slipade kanterna.
Alla rutor utom framrutan är godkända att använda på allmän väg med Polykarbonat.

4

Jag reg.besiktade med ovan nämnda (Lexan) rutor runt om! Men jag tror inte besiktningsmannen noterade det ICQ/ag

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74