Word
Outlaw för mig betyder inte sunkig eller råtta. Jag vill att bilen ska vara bra i karossen men den behöver inte ha samma slutfinish som en totalrenoverad bil. Ordet outlaw är väl ganska uttjatat och uppfattas väl olika men det är en annan femma. Fronten på bilen sämre än vad som syns på bilderna
Bra val med fräsch plåt. Känns som om många försöker hitta på vackrare ord för "risig", "upprostad" och "fusklagad".
Ja, som jag har förstått det så i Porschevärlden betyder väl "outlaw" typ "busig och race-inspirerad" och har väl inga egentliga kopplingar till VW's "rat look". Min 356 blir en "inlaw" - lagom moddad och kanske liiiite farligare än original 
"Smaken är ju som röven, full av skit" Här kommer några bilder på bilar som jag tycker är schyssta. Som pepp, att allt behöver inte vara puts och spikrakt:

Men, glöm inte att du ska ha ut bussen i sommar, så glöm inte att lägga prion där, även om en porsche efter vägen också är ball! 
Keep it up!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Det damp ned ett trevligt paket på posten idag
wow....härliga bitar...NOS eller nytillverkat ??
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...
Kommer att bli en toppenkärra! Helt rätt att byta front när du ändå fixar med karossen sedan kan finliret göras i etapper och bilens slutgiltiga version kan växa fram med tiden.
Skönt att ännu en 356 har kommit i rätta händer.
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff
Härligt att det gick vägen med fronten!
Jag har lämnat bort 356an för diverse plåtjobb. Tycker det ser lovande ut! 
Ser oerhört trevligt ut!
Va de tvungna att kapa upp för att den skulle passa?
Fronten säljs delad för att man lättare ska få den att passa mot huven
Jo, det fattade jag men jag menade de små hörnen innanför lyktpottorna.
89 2012-12-06 20:59:12 Senaste redigerad av lowang (2012-12-06 21:00:24)
Vad har du för tidsplan?
Köra till sommaren? 
Är det Jonas i Bureå som gör jobbet?
Jajjamän!
Ser ut som ett superprojekt! Jag har gjort några liknande och det ska bli spännande att följa din.
Skickar med några bilder på min baby "Ruby" som börjar bli som jag vill ha den.

// Fredrik
93 2012-12-09 19:13:53 Senaste redigerad av yogi (2012-12-09 19:17:14)
Vet inte om ni sett den här sidan.
Här är lite plåtporr!
Jag vet inte om det stämmer med utseende mm eftersom sidan är om en 356A respektive C modell men det kanske kan ge någon inspiration och ideer.
Jag hämtade hem denna idag. Betydligt trevligare än innan! Den tidigare ägaren lagade upp bilen på 70-talet och det är väl lite si och så med finishen på det arbetet. Funktionsdugligt men inte så vackert. Jag har inte gjort någonting åt de lagningarna på insidan så att lacka den högblank och totalrenovera var inget alternativ för mig. Nä, hellre plocka ihop den och få den körbar som busbil/outlaw. Nu har den fått kärlek på utsidan med ny front, tröskel m.m. samt småhål upplagat runtom. 2k halvmatt lack med rostskyddande egenskaper som gör att man vågar parkera på gatan. Bilen ser bättre ut på bild än i verklighet. Det finns småskavanker här och där men det kommer nog att bli en kanonbra outlaw

Woohooo! 
Kommer bli kanon
Fan vad du håller på! Grymt blir det!
Jag älskar hårt körda 356or, dem passar i den kostymen! Krigsskador ska synas tycker jag 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Sik 
98 2013-03-16 21:25:47 Senaste redigerad av anton_e (2013-10-23 21:13:54)
Några till

Läckert!