1

Har lite planer att få hem en bil ifrån Spanien.
Säljaren rekommenderar denna firman .
Jag googlade men fann inget av värde.

Låter detta för bra?

First I will go with the car at the company  and leave  the car in their's custody . They will make the sale contract , insurance for the transport and also all the papers neccessary to register the car on your name.
The transport company will inform you with the transport . The money for the car will be not send directly to me, you have to send the money to the company , and they will give me the payment after you will decide to keep the car. Then the company will start the transport and deliver the car at your address in 5-6 days. After you get the car you will have 5 days inspection period so you can drive and test the car . An company agent will be there to help you to register the car. In case you will not be satisfied with the car , the transport company will return your money back and also the car back to me at my cost. For more information about the transport company you can contact them at :
mail: [email protected]
phone:  0034/ 674 286 904 , Fax: 0034/ 674 286 905
This is the best way to close this deal for both of us . Try to understand that you have 5 days inspection period of the car. During these 5 days you can decide if you buy the car or not . 
I assure you the car is perfect and you will be completely satisfied with it. When you are decided to buy the car email me your name , address and the telephone number . This information are required by the transport company in order to deliver the car at your address . I wait your reply. Thank you

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

2

Intressant, du har 5 dagar efter att du betalt summan till leverantören att kolla på bilen, sen ska du bestämma dej om du ska ha den o sen få den levererad.

Hur ska du kunna inspektera den om den står kvar i Spanien?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Det låter skumt... jag kan inte hitta nån info alls vare sig på företagsnamnet eller telefon/faxnumret på spanska "eniro"-motsvarigheten. Har du fått nån länk till transportfirmans webbsida? Consultant.com som det står i epostadressen är nån spam-sida...

Det är på nåt sätt för omständigt skrivet, jag inbillar mig att en hederlig person skulle uttrycka sig rakare och enklare och inte komma med en så krånglig (men för dig extremt fördelaktig) lösning på ett enkelt problem...

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

4

japp jag känner lite så med , har frågat efter kopior på dom tyska papprena men har inte fått
något svar på det .

VW Typ 2 1967

5

25hpman skrev:

Intressant, du har 5 dagar efter att du betalt summan till leverantören att kolla på bilen, sen ska du bestämma dej om du ska ha den o sen få den levererad.

Hur ska du kunna inspektera den om den står kvar i Spanien?

Så som jag fattar har jag 5 dagar med bilen här hemma i sverige eller läser jag fel?

VW Typ 2 1967

6

Scam!!
Se olika tillvägagångsätt på the samba:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=253

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

7

Barndoor51 skrev:

Scam!!
Se olika tillvägagångsätt på the samba:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=253

Ja det verkar ju så om man kollar mitten nedre delen på sidan 3.

VW Typ 2 1967

8

Det står ju sist där att "när du har bestämt dej för att ta emot bilen, skickar du ditt namn o adress till fraktfirman så levererar de bilen till dej." Alltså står bilen (om det nu finns nån bil) kvar i Spanien mest att de sopar bort spåren efter sej.

9

köp en billig flygresa till spanien, blir du blåst fick du iallafall en semester... ICQ/ad  troligen avblåser scammern dealen om du säger du ska komma dit istället...

köpa en bil på distans utan att ha sett den så kan man ju bli lurad även om bilen kommer fram vilket väl är osannolikt i detta fall?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

10 Senaste redigerad av kisavw (2012-02-13 07:08:06)

Ja det verkar så, ringde på telenummret som transportbolaget har men inget svar dock verkade som det kopplade vidare ett par ggr. Mailade även på deras mail adress ska bli intressant att se om det blir ngn respons. Har även krävt kopia på senaste tuv intyget vilket enl mail gällde till 2013.

Ja jag är inne på att flyga ner till Valencia det fanns direkt linje ifrån Göteborg
Och boka med säljaren och se vad han säljer.

Men det lutar nog åt att söka vidare efter ngn istället.

VW Typ 2 1967

11 Senaste redigerad av kisavw (2012-02-14 20:48:11)

Här är länk till transport bolaget.
http://www.trans-mondo.com/auth-tracking.php

Vågar man lita på detta???

VW Typ 2 1967

12

Det där företaget ser seriöst ut tycker jag, men du får väl ringa och prata med dom och se hur det känns.

Däremot är det inte samma företag som nämndes först av säljaren? Fick du en förklaring till varför det plötsligt är ett annat transportföretag som bilen skickas med?

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

13 Senaste redigerad av kisavw (2012-02-14 22:04:47)

robbanonline skrev:

Det där företaget ser seriöst ut tycker jag, men du får väl ringa och prata med dom och se hur det känns.

Däremot är det inte samma företag som nämndes först av säljaren? Fick du en förklaring till varför det plötsligt är ett annat transportföretag som bilen skickas med?

Tele och faxnummrena stämmer . Ska kolla upp kontonummret som jag fått
Och se om dom är knutna till firman.

Nej jag har inte frågat honom om detta , men tracking numret jag har fått på transporten stämmer med. Men jag vill ju inte bli blåst på massor av surt förvärvade slantar.

VW Typ 2 1967

14

Good Day,

Help me please!!!!! I've made the peyment there. The contact peroson was Fuentes Arzola Felix.
It was the same email as in 1st post.

It was a car BMW X5 3.0d Exclusive Sport.

Why it is possible to use the same webpage, the same phone Nr. and nobody could stop that criminal???

www.extern-autotruck.com  were the web page.

15

I'm going to police... Interpol, FBI or someone could help or?

16

Probably the company is a scam, but even if they were legal the cars are loaded so tight that you will be almost certain that they would have transport damages during shipment.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

17

So, i was in police in Berlin.

www. extern-autotruck.com  were created at 24.Jan.2012
www. trans-mondo.com        were created at 14.Feb.2012

Two webpages are the same. Phone number is the same. Address is differs.

My contact Person were Mrs Fuentes Arzola Felix.

The car was found at www.autoscout24.de, it was BMW X5 3.0d Exclusive.

I'll waiting for any information...

18

Consider yourself as fooled.  ICQ/ac

19 Senaste redigerad av kisavw (2012-02-28 07:49:06)

Yes sorry to say That it seems like the car and money is long Gone.
I ll askt for copy of the papers fr.o.m. Tuv  but WhAt told that all pappers was in the car and the car at the transport company. In My case i havent payd anything . So if it sounds to good.to be true its problem not true.

VW Typ 2 1967