Eftersom jag upptäckte idag att jag hade ett objekt på gården insåg jag att jag var tvungen att göra något av skrotet... Det mesta är framgrävt ur olika skogsdungar och är en blandning av cykel, moped, motorcykel och traktor 


Insläpad i garaget med andra hjul. Tanken är att custa en mopedgaffel för att få mer rake. Hjulen blir röda och däcken ska få white walls. Motor vet jag inte riktigt vad det blir än. Vi får se vad jag kommer över 
Sen håller jag även på med Vespa, Suzuki och Husqvarna.

Det började med att jag fick tag i denna 60:a i våras. Ett objekt helt i min smak, iallafall utseendemässigt 


Det enda som egentligen saknas för att få ihop den är en drivlina. Helst en 125 eller 200cc 

Jag fick ett löst chassie från en 62:a av mr Scooter här i stan i våras. Efter att ha köpt den röda 92:an (50 cc moped) i somras billigt blev det ett litet helgprojekt att bygga om ramen till den äldre och flytta över från den nya.



Sen kom jag på att någon frän lackering inte skulle skada...
Sen har det inte hänt så mycket mer än att jag åkt med den som den är som moped. Men i sommar hade jag tänkt att fortsätta 

Okänt när jag kommer att ta i tu med den här. Macke har en likadan... 



Novoletten fick fungera som cykel ett tag. Den dag jag hittar motor till den ska den givetvis bli moped igen 

Min bruksvelociped, från 1907. Om någon råkar ha ett handrag i läder liggande är jag intresserad... 

Och kanske den äldsta. Träfälgar och träskärmar. Om någon har styre och styrhals till denna åldring av okänt fabrikat är jag oerhört intresserad! Ska förmodligen vara av modellen där handtagena är vinklade "90 grader" och läder/trähandtag.
Utöver de här två har jag ett 40-tal cyklar, de flesta tillverkade innan 1950.
Nu blev inte Sukkorna med, men de flesta vet nog hur en K50 ser ut. En är en 81:a i mycket bra skick, och den andra en 76:a i OK bruksskick.
Kör så det ryker! 





