1

Är det någon som vet om det skall vara samma nyckel till dörren som till tändningslåset på en 1959 års bubbla?

Har en nyckel som passar til tändningslåset. detta är den ända nyckeln jag har, skall den passa till dörren också eller skall det vara en egen nyckel? för det går inte att låsa med den i dörren nu men kan ju vara låset det är fel på..

2

Det är nog olika nycklar, det är det på dom bubblorna jag haft.. dock 63-64 men tror det är samma

3

ok, isåfall vet någon om det är möjligt att kolla något nummer någonstans och på så sätt kunna tillverka en ny nyckel?

4

Har du rattlås eller tändningslås på instrumentbrädan?

5

rattlås är där nog. är den varianten där man vrider om nyckeln för att slå på tändningen sen sitter där en liten knapp precis under nyckeln som man startar bilen med.

6

På tändningslåset i instrumentbrädan är nyckelnumret instansat, men har ingen koll på hur det är på ett sådant rattlås.

7

Men har ju den nyckeln som är till tändningslåset/rattlåset vad det nu är sitter vid ratten. ICQ/ab

Så här ser det ut:
http://forumbilder.se/images/72020121106429697.jpg

Frågan är om denna nyckel också passar till dörren eller om inte isåfall går det att ordna en ny nyckel till dörren?

8

Aha, då var det enklare. Nej, rattlåsnyckeln passar inte till dörren och koden till dörrlåset hittar du om du plockar loss dörrhandtaget.

9

Ok tack!

När man sedan kollat upp koden på handtaget, vart vänder man sig för att få tag på en nyckel?

10

Alex's skrev:

Ok tack!

När man sedan kollat upp koden på handtaget, vart vänder man sig för att få tag på en nyckel?

Tomas på folkabiten hjälpte mig med rätt nyckelämne till guldtian.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

11

Annars finns nyckelämnen på tradera just nu

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

12

Tog med mig dörrlåset till låssmeden i halmstad idag och han gjorde en ny nyckel till mig för 80 spänn ICQ/ag
Dock så blev det ingen vw logga på då får man nog skaffa ett sånt nyckel ämne själv från ebay eller folkabiten först.
Men jag är nöjd ändå!