en fråga..ifall man sänker en kulbult framvagn endast med sänksatser..behövs det andra stötdämpare? sett lite annonser om stötdämpare till sänkt framvagn så undrar om man måste ha detta och varför isf?
1 2012-02-26 15:44:07 Senaste redigerad av pato87 (2012-02-26 15:46:55)
Ja på länkpinne är de så att de behövs kortare stötdämpare iaf. Borde vara samma på din.
Sänka med orginaldämpare så blir den väldigt stum, eftersom dom bottnar.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Fick köra utan dämpare på min -66:a förra året då den var helt stum med orginaldämparna monterade (dubbla sänksatser), införskaffat kortare dämpare till år 
//Björn
Testa du med orginal dämparna ! Jag har kört med kortad sänkt framvagn med droppade spindlar och orginal dämpare på flera bilar och det funkar prima 
Attitude is everything !
jaha verkar ju vara lite delade åsikter även här också!^^ tackar för svaren iaf! köpte ett par stötdämpare som låg uppe på tradera igår som jag tyckte var ganska billiga så testar med dessa:)
Det beror ju på hur mycket du sänker och hur mycke fjädring du vill ha efter 10-12 cm är det inte så mycket fjädringsväg kvar 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag fick byta till korta på min 66:a med kulbultframvagn.
Att det är olika bud tror jag beror på att fast att man har standard dämpare verkar det skilja lite i längder på dem.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Fortsätter väl här. Kanske en aning ot. Hur mycke kan man korta framvagnen utan att behöva ta bort tornen. Kör utan dämpare i fram nu men de blir nå enormt stötigt. Sen ser ju bilen ut som en skottkärra.
Ragtop 60 No name
Fortsätter väl här. Kanske en aning ot. Hur mycke kan man korta framvagnen utan att behöva ta bort tornen. Kör utan dämpare i fram nu men de blir nå enormt stötigt. Sen ser ju bilen ut som en skottkärra.
Utan dämpare blir det gungigt inte stötigt, dämparen är till för att dämpa svängningarna som uppstår/gungning när man kör på ojämn väg.
En dämpare höjer inte bilen det sköter fjädringen.
10 2012-02-27 16:58:51 Senaste redigerad av Johan W (2012-02-27 17:18:18)
Japp men sänker man mycket utan sänkspindlar kan den bli stötig och när man kortar blir fjädringen hårdare
Det beror på vilken årsmodel du har -65 har bara några cm tex. äldre har mer 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
11 2012-02-27 17:50:30 Senaste redigerad av leguanen (2012-02-27 17:51:51)
Årsm är 61. Skulle Vilja ha längre framvagn med droppande spindlar med då kanske de inte går att köra superlågt som ja gör nu. De kanske blir stor skilland bara ja sätter på spindlar plus att dom bygger ju ut nån cm.
Ragtop 60 No name
Spindlarna bygger på bredden som du säger och då kortar dom flesta lite för att kompensera detta. Men vad det gäller fjädringen så borde den ju bli bättre för du behöver ju inte ha säkningssatserna skruvade i bott för att komma lika lågt som du åker nu. Dessutom hamnar hjulet bättre i hjulhuset så att du inte kommer lika nära lyckpottan.