Hej!
Ny här och nygammal på bubbla då jag haft ett par st genom åren men det är snart 15 år sen nu. Va häromveckan och köpte mig en svart kraftigt modifierad -71. Ovalruta, soltak, fullbur, flippront, makrolomrutor, taksänkt osv. Har jäkligt fina papper med flippfront, bur, ändrad motor samt effekt mm inskrivet.
Motor:
org 69vev, 8-stift. balanserat med remskiva, svänghjul och tryckplatta. orginal stakar polerade och invägda. Mhale 94mm cyl och kolvar. teflonbultskolvlåsningar. CB 044 magnumtoppar. 42in 37ut. weber idf 44. melling oljepump, 30mm drev och pumplock med uttag. Engle w110kam, chromoly stötstänger, cb 1:25 vippor.
Stummonterad motor och låda. Är lite nyfiken på motorn prestanda men den verkar ha en ganska snäll setup?! och har fått gissningar på 80-90 hkr. Enligt säljaren.
Har efter det läst endel och det verkar som det borde vara mera med dessa grejer?
Planen är att montera ihop det sista på bilen för att kunna bes och provköra innan jag avgör om jag vill bygga mera. Är dock sen tidigare glad i hästkrafter så nån slags turbomotor känns lockande. Lär dock behöva fixa en annan växellåda innan dess då det sitter en std sving på nu.
Lite stulna bilder av den tidigare ägaren:

MVH
Kalle
undrade var den tagit vägen . lycka till o hoppas att du vill bygga vidare på den . är så jävla roligt med riktiga custombilar