Nu är snart motorn klar i Västerås och tidigare kompromisser har professor fredde tagit död på! Topparna har tagits ner ytterligare 1,2mm, så totalt har dessa super pro toppar tagits ner 6,7mm haha! Jag kommer dessutom kunna köra med 1,4 vippor vilket jag inte trodde skulle kunna gå, kompet uppskattas hamna kring 11 med kolvurtagen.
Får se om jag kan hämta den i helgen, men man är ju väldigt glad över att slippa tidigare planerade kompromisser iaf!
Braaaap!
Fredde är kungen
Ser bra ut snuskpelle!
Haha där var man inte gammal men man hade redan funnit en del av meningen med livet! 
332 2012-02-23 17:33:00 Senaste redigerad av Fidde (2012-02-23 20:09:08)
Nu är dina prylar klar, inga damer eller fest i helgen för dig, förväntar mig att den är klar
för tig svetsning på Söndag. ;) 
Yes kör hårt Olzzon de tinar som bara den ute 
334 2012-02-23 23:03:26 Senaste redigerad av t100r (2012-02-23 23:03:53)
då får man hålla sig undan, annars åker man väl på en massa jobb 
Nu är dina prylar klar, inga damer eller fest i helgen för dig, förväntar mig att den är klar
för tig svetsning på Söndag.![]()
Fan vad guld Fidde! Masa dig ner till chic och ring mig när du är där så kommer jag på en "snok"
Angående damer och fest så ska jag försöka hålla båda delar ifrån mig så det blir tig snart 
Fidde skrev:Nu är dina prylar klar, inga damer eller fest i helgen för dig, förväntar mig att den är klar
för tig svetsning på Söndag.![]()
Fan vad guld Fidde! Masa dig ner till chic och ring mig när du är där så kommer jag på en "snok"
Angående damer och fest så ska jag försöka hålla båda delar ifrån mig så det blir tig snart
Jag har varit där hela dagen, så det blir inge mer garage för mig förens på Måndag morgon.
Om du vill ha prylarna och inte Herman eller Tony är där så kan du ringa Tommy, han har
nyckel till vårt garage och är nog där till ca 3 i natt. Om du vill ha nr till Chic så SMS:ar
jag det till dig!
Aha fan jag som drog iväg ett sms till dig tidigare idag, aja får ringa och höra om Herman ska ner då! 
Jobba på så vi får se hur den blir
Det är kul att se att du inte tappar farten
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Som Micke säger, det är kul att se att du är på G, fästörat till bältet fixar jag på Måndag.
Tack för det grabbar!
Nu lär jag få varianten besiktad så jag kan kränga iväg golfen och få in lite slantar till det här bygget! 
Nu har jag och farsan hjälpts åt med att punkta ihop buren och nu är jag bara nyfiken (orolig) på att se om jag kommer få ut den 

Bra jobbat, hoppas den går ut då 
annars får du ett bra tillfälle att lyfta karossen......
Det vill jag inte ge mig in på nu, karossen är svetsad i karossen och pungen är tom = inga pengar till att köpa plåt
Nej lyfta kaross blir i höst/vinter, var så säker! 
Olzzon
KOLLA UPP HUR BÄLTET SKALL SITTA så du inte får smäll på fingrana av tävlings besikningen
VINKEL från AXELEN till INFÄSTNINGEN i BÅGEN kolla på DRT 10.5 figur 40 sidan 43
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK-2012.pdf
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Olzzon
KOLLA UPP HUR BÄLTET SKALL SITTA så du inte får smäll på fingrana av tävlings besikningen
VINKEL från AXELEN till INFÄSTNINGEN i BÅGEN kolla på DRT 10.5 figur 40 sidan 43
/// Micke
Jag vet, det staget ska flyttas upp men då måste röret kapas o h notchas om vilket ska göras innan hela buren TIGas :-)
PPRMicke skrev:Olzzon
/// MickeJag vet, det staget ska flyttas upp men då måste röret kapas o h notchas om vilket ska göras innan hela buren TIGas :-)
Jag har fortfarande rörnotchen kvar i garaget, ta med huvudbågen så fixar vi röret i ett nafs 
Olzzon skrev:PPRMicke skrev:Olzzon
/// MickeJag vet, det staget ska flyttas upp men då måste röret kapas o h notchas om vilket ska göras innan hela buren TIGas :-)
Jag har fortfarande rörnotchen kvar i garaget, ta med huvudbågen så fixar vi röret i ett nafs
Guld jag hör av mig när buren är ute igen! 
Buren gick ur utan problem! 
350 2012-03-17 18:38:19 Senaste redigerad av Olzzon (2012-03-17 18:39:29)
Nu har jag fått hem motorn från Fredde i Västerås!

By olzzon10 at 2012-03-17
Matchportade insug
Notchade kolvar
Kompet ska ligga nånstans kring 11 nu, ska bli kul att få sätta ihop allt och se vars det hamnar till slut!
Blev bara en snabbsnok på grejerna i garaget idag, får bli lite noggrannare imorgon.