1

Har hyfsad koll på typ 1:or, men har sämre koll på typ 2. Har en arbetskamrat vars svärfar har en DH-79 som stått avställd på en loge sedan 1990. Nu ska tydligen logen användas till annat i sommar, så han har sagt att pickupen ev ska säljas. Enligt uppgift så ska den inte vara så rostig eftersom den bara gått i trafik i 11 år. Det sitter väl en insprutare i denna? Kan man få igång den efter så länge eller ska man sätta dit förgasare istället. Jag vet att det är omöjligt att säga vad en sån här kan vara värd eftersom jag inte har nån bild, men om den nu är så "rostfri" som det sägs, vad kan man tänkas bjuda? Sitter tydligen kapell på den också........

VW 1200 -60
VW 1300 -66

2

Kolla den här tråden på typ2-klubben, det är tydligen nån galning där som sammanställt priser från alla blocketannonser  ICQ/ag

http://www.typ2-klubben.com/index.php/c … 1?Itemid=0

Bjud vad du tycker den är värd när du sett den, förslagsvis omkring 5000-10000

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

3

Tack för tipset!  ICQ/ab

VW 1200 -60
VW 1300 -66

4

Jag är mycket intresserad skicka ett pm eller mail så kan vi nog komma överens! Betalar bra för rätt bil

Gasar till det rasar!

5

Inte så schysst att prova att lura av Nyna sitt fynd. Dubbelhyttare med insprutning går ju för 45-50000:- på kontinenten. Det är väl dit du ska sälja den eller?

VWbusst2 skrev:

Jag är mycket intresserad skicka ett pm eller mail så kan vi nog komma överens! Betalar bra för rätt bil

Projekt ska man ha, många och stora.

6

... och till mr Nyna så kan jag bara säga att det är en kanonbil. Oerhört användbar att både köra skit och folk med och med tvålitersmotorn hänger den med lätt i dagens trafik. Hoppas den e frisk. Och förresten är väl 1990 mer än elva år sedan...? ICQ/ad

7

BussTomas skrev:

... och till mr Nyna så kan jag bara säga att det är en kanonbil. Oerhört användbar att både köra skit och folk med och med tvålitersmotorn hänger den med lätt i dagens trafik. Hoppas den e frisk. Och förresten är väl 1990 mer än elva år sedan...? ICQ/ad

Tack för tipset BussTomas. Låter som att jag får åka och kolla på den....... ICQ/ab  Vad jag menade var att den bara gått i trafik mellan 1979-1990 = 11 år.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

8

Förlåt, jag läste slarvigt.... Ett hett tips om du får för dig att försöka starta den är att du bytt till friska bränsleslangar. Om du ändå ska våga dig på en provstart så ha en rejäl brandsläckare till hands. Kan bli en rejäl soppadusch om pumpen hoppar igång.

Nyna skrev:
BussTomas skrev:

Tack för tipset BussTomas. Låter som att jag får åka och kolla på den....... ICQ/ab  Vad jag menade var att den bara gått i trafik mellan 1979-1990 = 11 år.

9

BussTomas skrev:

Inte så schysst att prova att lura av Nyna sitt fynd. Dubbelhyttare med insprutning går ju för 45-50000:- på kontinenten. Det är väl dit du ska sälja den eller?

VWbusst2 skrev:

Nä hatar export letar som fan efter rätt bil att ha som Firmabil!!!! Är inte ute efter att lura någon!!!! Ville bara tala om att det finns 1 som oxså är intresserad om nyna hoppar av!!!! Och Tomas DU ska inte vara så snabb och döma andra

Gasar till det rasar!

10

Jag köpte en enkelhytt-78 för några år sen, tror det var 2008. den hade varit avställd sen -82. Tanken var rostig och pumpen var stendöd. när detta var fixat gick bilen skapligt, för att helt plötsligt börja gå klockrent! Hade alltså varit avställd i ca 26 år men fungerade bra med lite fix.
Sjuttiotalsinsprutarna verkar fungera ganska bra, men är också ganska törstiga vill jag minnas. Men mycket trevliga vagnar att färdas i ICQ/ab  Lycka till med affären!!!

11

Walle skrev:

Jag köpte en enkelhytt-78 för några år sen, tror det var 2008. den hade varit avställd sen -82. Tanken var rostig och pumpen var stendöd. när detta var fixat gick bilen skapligt, för att helt plötsligt börja gå klockrent! Hade alltså varit avställd i ca 26 år men fungerade bra med lite fix.
Sjuttiotalsinsprutarna verkar fungera ganska bra, men är också ganska törstiga vill jag minnas. Men mycket trevliga vagnar att färdas i ICQ/ab  Lycka till med affären!!!

Tackar  ICQ/ab !

VW 1200 -60
VW 1300 -66

12

Hur har det gått? Blev det någon dubbelhyttare?? Bilder? (fast se till att köpa den och skicka in papprena innan du lägger ut bilder på den) ICQ/ab

13

BussTomas skrev:

Hur har det gått? Blev det någon dubbelhyttare?? Bilder? (fast se till att köpa den och skicka in papprena innan du lägger ut bilder på den) ICQ/ab

Vadå? Ska du köpa och exportera?

Gasar till det rasar!

14

han är nog bara nyfiken på det har gått med affären  ICQ/ab

och det finns fler som är nyfikna !  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

15

Vet tyvärr inget mer. Gubben har inte bestämt sig än om han ska sälja eller behålla. Den står jäkligt trångt till så det går knappt att ta sig runt bilen. Tyvärr är detta den enda bilden jag har. Hela flaket är fullt med virke och det är bråte runt hela bilen, så det lär ta ett tag innan man får ut den. Jag ligger på och tjatar, men är rädd för att det kan ta tid innan jag får besked.

Lovar att skriva här när jag vet mer..... ICQ/ab

http://forumbilder.se/images/fa201243238PMaf5b.jpg

VW 1200 -60
VW 1300 -66

16

Vad faderullan ska han behålla den för?? Han får ju mer plats i garaget om den försvinner. Jag tycker du ska ta och ta med dig fem fina tusenlappar och en vetelängd och göra upp med gubbafan. Är den frisk? Den ser lite svullen ut i skärmkanten. För 5000:- kan den vara lite dålig. Kör med argumentet att du vill ha något att köra med i sommar. Bara gört innan nån annan får upp spåret på den.

Nyna skrev:

Vet tyvärr inget mer. Gubben har inte bestämt sig än om han ska sälja eller behålla. Den står jäkligt trångt till så det går knappt att ta sig runt bilen. Tyvärr är detta den enda bilden jag har. Hela flaket är fullt med virke och det är bråte runt hela bilen, så det lär ta ett tag innan man får ut den. Jag ligger på och tjatar, men är rädd för att det kan ta tid innan jag får besked.

17

Haha, du e rolig ICQ/ab 100% av alla folkvagnsbussar i Sverige är ju faktiskt IMPORTERADE så den där debatten har många bottnar. Jag måste erkänna att jag faktiskt ha exporterat en pickup. Det var way back in 2004 då jag hade en helfräsch men mångfärgad  Eh-77 som låg ute i månader på blocket för 4000:-. Ingen ville ha den. Tillslut kom det en dansk och gav mig fyra och så blev den hans.

VWbusst2 skrev:
BussTomas skrev:

Vadå? Ska du köpa och exportera?

18

BussTomas skrev:

Vad faderullan ska han behålla den för?? Han får ju mer plats i garaget om den försvinner. Jag tycker du ska ta och ta med dig fem fina tusenlappar och en vetelängd och göra upp med gubbafan. Är den frisk? Den ser lite svullen ut i skärmkanten. För 5000:- kan den vara lite dålig. Kör med argumentet att du vill ha något att köra med i sommar. Bara gört innan nån annan får upp spåret på den.

Nyna skrev:

Det enda jag vet är att den har gått i trafik mellan 1979-1990. Därefter har den stått där den står idag. To be continued.......... ICQ/ab

VW 1200 -60
VW 1300 -66

19

Köpt loss den än? ICQ/ab ring och tjata på han så fin bilen kommer till användning!!! ICQ/ab

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

20

Var och kollade på den i lördags. För det första så var det inte en 79:a utan en 74:a. För det andra så var den väldigt dålig. Väldigt rostig på "de vanliga ställena". Jag avböjde därför. Står utanför Arvika och "gubben" kommer troligtvis att lägga ut den på Blocket inom kort.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

21

Well, du hittar ingen annan. Själv bor jag i Malmö och den närmaste vettiga hittade jag i Älvsbyn och det var två och ett halvt år sedan och dessutom INTE på annons. Det har knappast blivit fler på den tiden. Så ta och köp den, annars gör jag det.

Nyna skrev:

Var och kollade på den i lördags. För det första så var det inte en 79:a utan en 74:a. För det andra så var den väldigt dålig. Väldigt rostig på "de vanliga ställena". Jag avböjde därför. Står utanför Arvika och "gubben" kommer troligtvis att lägga ut den på Blocket inom kort.