1

Motorn har en Okrasa vevaxel 84mm och
Mahle 94mm cylindar, topparna har 42/37 ventiler med dubbla fjädrar och titanretainers full kylning med extra sump oljekylare, MSD Al 6 tändbox och Msd fördelare förgasare antingen dubbla dellorto40 eller race förgasare Italienska ida 48:or. med KN filter.

Fungerar alldeles utmärkt på gata ruggigt bra vrid, lämnar de mesta bakom sig....
Motorn borde ge runt 170hp med rem på.

http://img90.imageshack.us/img90/7832/jeansstinger014web.jpg

Säljes komplett färdig att köra med extern bränslepump.

Pris med Idas: 43500,-
med Dellorto 39000,-

//micke

If it sounds good it is good!

2 Senaste redigerad av AndersE (2012-01-28 12:34:21)

Är den kvar?

Hur långt har den gått?
Har du full spec på den med alla delar?

Nån video?

3

Motorn finns kvar knappt inkörd ännu, passar allt från gatbilar till buss (Engle W125 kam) gatbil med ida 48 och splitt/bay med Dellorto40..
Topparna nylagade har bilder på allt.
Avgassystem Bugpack merged header 1 3/4" m fatboy
Ny strömfördelare CB Magnaspark
MSD Blaster
Allt fungerar bra.. Kan fixa nån video tror jag.

//micke

4

ok, varför är den inte körd med då? ICQ/ad

Varför är topparna lagade? Och är det nåt som kommer att bli problem med senare?

Är den byggd speciellt för gata, och är det du som byggt den?

Varför säljer du?

Och en video vore inte fel, gärna en i bilen på gata video. Torrgas i motorbänk är så tråkiga ICQ/ad

Ursäkta många frågor. Jag är helt okunnig på bygge av motorer, men vill ha tag på nån riktigt rå motor.
Och i denna klassen finns det inte många till salu ju.

Jag är intresserad, men inte än på ett par månader. Å andra sidan är väl inte heller detta en motor som vem som helst
köper.

5

AndersE skrev:

ok, varför är den inte körd med då? ICQ/ad

Jag har kört med bilen men inte så mycket har 2 andra VW's som jag körde med och en BMW så det fanns at välja på....Kanske borde tillägga att vi bor på en Ö..  ICQ/ag

Varför är topparna lagade? Och är det nåt som kommer att bli problem med senare?

Topparna fick vid renovering  nytt sätesjobb och förbättrade förbränningsrum.alltså normalt förfarande vid renovering

Är den byggd speciellt för gata, och är det du som byggt den?

Den är väldigt gatvänlig du kan köra den med vanlig utväxling, tätstegat är alltså inte nödvändigt varvtals området med drag är från botten till 6500 vid race så kan man höja till 7k.Motorn är genomgången och monterad av en av mina race kompisar med mycket kunskap om motorer.

http://img30.imageshack.us/img30/3039/motornjeanscenterrlweb0.jpg

Varför säljer du?

Säljer för att pengarna behövs till annat, kommer bara att vara till salu Mars ut sen ointressant att sälja.

Och en video vore inte fel, gärna en i bilen på gata video. Torrgas i motorbänk är så tråkiga ICQ/ad

Det var ju det..har en snutt från BR2010 måste försöka få hit den.

Ursäkta många frågor. Jag är helt okunnig på bygge av motorer, men vill ha tag på nån riktigt rå motor.
Och i denna klassen finns det inte många till salu ju.

Jag är intresserad, men inte än på ett par månader. Å andra sidan är väl inte heller detta en motor som vem som helst
köper.

//micke

6

Tack för visat intresse men vårkänslorna börjar komma och tokigheten börjar försvinna så jag håller motorn själv  ICQ/ab

//micke

//micke

7

Beetle66 skrev:

Tack för visat intresse men vårkänslorna börjar komma och tokigheten börjar försvinna så jag håller motorn själv  ICQ/ab

//micke

Bra tänkt !