226

Tack Mats! Kul att du är tillbaka här på boxerville nu.

Idag hade vi besök av 25hpman som leverade min safariruta till bakluckan.
Blev ju ivrig och var ju tvungen att montera den genast. Blev ganska bra. Förrutom att de små skruvarna i rutramen tar i luckan så att det skrapas i.
När jag skulle till att stänga såg jag vart det bar hän, så skruvade bort de temporärt. Får titta på detta en annan dag.

Tack Tomas för luckan.

Imorgon ska jag, enkrona å Joel på vw safari. Eller slakt rättare sagt ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

227

Alltså, så härlig Danskan blivit Göran! Den är ju så fin att man vill äta den (hmmmm) men du fattar vad jag menar. Helt rätt färgval, helt i min smak och som 25hp sagt: Brunt is the shit Default/lol

Stolt medlem av kompisgänget som kallar sig "Munka-Ljungby Luftkühler"

228

Tjo!

Då var man tillbaka i kylan efter en grymt skön semester i den Karibiska övärlden. Hade ett garage pass igår men då mekades med tjejens Nissan Micra  Default/yikes  eftersom den fick några anmärkningar på besiktningen. Styrled, bromsrör och upphängning avgasrör åtgärdades.

Innan jag stack till Karibean så åtgärdades Safarirutan, då skruvarna skavde lite mot rutramen. Så nu funkar det

Nu i veckan ska det bli en hel del pyssel i garaget med Danskan. Känns väldigt gött.

//Göran

229

Är min lucka fixad?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

230

Har missat detta med, nu på slutet, håller med dem andra att färgvalet var klockrent, specielt med den mörka delen uppått, vilket jobb,,,
applåder........

231 Senaste redigerad av VwGoran (2012-02-20 12:02:16)

25hpman skrev:

Är min lucka fixad?

Nej, har haft fullt upp sedan jag kom hem. Kanske fixar det i veckan.

Har du planer på att komma uppåt eller?

232

Godkväll

Idag skulle det lackas lite div lösa delar inkl motorluckan vita. Garaget rensades på delar, golvet städades och Danskan puttades ut i kylan utanför garaget. Solen var på väg ner och var ju bara tvungen att ta en bild på henne ICQ/ab

http://img694.imageshack.us/img694/6611/bild12l.jpg

Lackningen flöt på riktigt bra. Och en stund senare var det dags att plocka ihop.
Danskan som stod ute i kylan puttades in i det stora garaget där hon fick stå i sällskap med Enkronas och Joels buss.

Nu återstår det att lacka de sista delarna som ska vara bruna. Men det får bli en annan dag.

http://img404.imageshack.us/img404/966/bildbuss.jpg

//Göran

233

Nej inga större planer, undrade bara.  Om rutan inte blev så ren, så har jag hittat en annan...den ska bara skäras loss.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

234

Snyggt! Jag ber dig om hjälp sen när jag har fått min gummilistsats.. Dina rutor sitter ju där ICQ/ab Vem är det som köpte Carnut's split? Någon på forumet?

235

Jasså du har beställt nu Anton? Från vem?
Joel köpte ju carnut's buss, och han hänger här på BV.

Tomas, vi kan väl kolla den andra rutan. Den du hade med dig är ok men lite repig.
Men det löser sig nog.

236

Jo, till slut fick jag tummen ur! Beställde från Status-vw.. Paketet lär dyka upp under veckan hoppas jag.

237

Färg combon är underbar!

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

238

Fan vad bra det blir Göran! Säg till om du behöver hjälp nån dag!

föresten kom jag på en sak till som jag tror du kanske har som jag saknar, de där kromade stenskottskydden till bakskärmarna. Men är ju inget som är akut alls och kanske löser sig på annat håll..

239

Tja!

Nu funderar jag lite om däcken som ska på. Har ju BRM fälgar som ska dit, men nu funderar jag lite på profilen.

Lutar mot 165/50-15 fram och185/65-15 bak. Har sett ett par bussar med den uppsättningen å det är snyggt.

Vad tror ni? Kan det bli bra?

Lutar mot nankang, bra pris och enligt en tråd här på BV så är de ok också.

//Göran

240

Jag köpte nankang till domänbussen och de funkar bara bra

241

Fan så läcker!!! Finns potential i varenda buss i ladorna och skogarna.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

242

VwGoran skrev:

Tja!

Nu funderar jag lite om däcken som ska på. Har ju BRM fälgar som ska dit, men nu funderar jag lite på profilen.

Lutar mot 165/50-15 fram och185/65-15 bak. Har sett ett par bussar med den uppsättningen å det är snyggt.

Vad tror ni? Kan det bli bra?

Lutar mot nankang, bra pris och enligt en tråd här på BV så är de ok också.

//Göran

Jag kör 185/65 15 bak på min bay 69:a. jag vet inte om din låda har samma utväxling som min, men jag skulle tagit ett däck med något högre profil om jag skulle köpa nu. Anledningen är att motorn får varva lite väl friskt i vanliga vägtempot nu tycker jag, dvs typ vid 90km/h. Får ligga i max 80km/h nu för att inte motorn ska gå för varmt under långturer.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

243

Tack Kalle för infon. Guld värt. Jag har ju orginal låda som kommer vara sänkt 2 hack när jag är klar. Vad hade du kört på isåfall? Sen vill man ju inte ha rake heller.

244

äh... Kalle är ju gubbe... it´s all about the look  ICQ/ag

245

Visst ser det bra ut med 185/65 som Göran säger, och ja, jag kanske är lite gubbig som tycker om att kunna köra bilen i normalt tempo.

Jag hade nog satsat på typ 175/80-15 om jag köpte nu till min buss. Men ta inte mitt ord på det, kanske någon annan än jag och GB som har någon input att komma med?

Ska du köra lägre än mig och sätter det som högre prio än att kunna köra längre turer i bra tempo så tycker jag du kan välja 185/65.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

246 Senaste redigerad av Demian (2012-02-27 01:18:48)

Ska du inte byta till en Typ1 låda, eller byta till typ1 drivaxlar och köra straight axle? Det är ett ganska enkelt ingrepp. Då slipper du ju reduceringsväxlarna och det tråkiga varvet.

Men det är ju tyvärr som GB säger. Stuk går före funktion  ICQ/ab

Jag skulle inte gå på fetare dimension bak om jag inte samtidigt gick upp i däckdimension fram. Det blir sån stor kontrast i gummit mellan fram och bak, traktorvarning! Fast det är väl också lite smaksak. Vissa gillar det.

Men du borde kanske flippa spindlarna om du ska köra 165/50 fram. Kör du bara med sänksats, så kommer du kanske inte ner tillräckligt mycket. Och då fyller inte 165/50 ut hjulhusen.

Så sammanfattningsvis, 165/50 fram och 185/60 eller 185/65 bak. Straight axle och flippade spindlar. Det finns inga genvägar ICQ/ad

Vi är några som har kört Nankang 185/55 bak. Det är samma däckmönster som Nankang 165/50 har fram. Men då måste du ner väldigt lågt för att det ska se bra ut i min mening.

247

Asch jag vill ju ut å köra ICQ/ab

Super tack Demian för värdefull info. Franke hade rätt, Demian is the man ICQ/ab

248

Du bör ha bilderna nu Göran !  ICQ/ad

You´ll never know...

249

Marcus, du har mail. Vi kör på detta. Tack!

250

Tack för idag Göran.
Alltid trevligt.

Han den där Demian måste jag ta ett snack med alltså.
Håller han brevkurser?  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|