Har hittat ett objekt som är riktigt slut
i rambalkarna. Funderar nu på om
jag ska gå vidare med det eller sluta
drömma. Vill ju ha ett objekt med en
del att göra på men det känns som att
jag kanske tar mig vatten över huvudet.
Ni som har erfarenhet av liknande
operationer kom gärna med era
synpunkter och tips. Bussen förövrigt
är en den panel 64a som ligger ute på
blocket.
olika personer har olika förutsättningar för att driva olika projekt.. det beror ju på kunnande utrustning lokaler tålamod.. men inte minnst PENGAR
många inser inte att själva inköpet av ett fordon är bara en liten del av slutsumman!!!!
så hur längt är ett snöre..
Är man inte mycket duktig och driven, så är nog rådet att alltid köpa ett så bra objekt som möjligt, då kostnaden för renovering alltid kommer, och inte sällan överstiger kostnaden för ett bra utgångs objekt.. men visst sen e ju alltid frågan vad man eftersträvar för slut finisch!
rat ,fint bruks skick , utställning/mint..
vilket som man väljer .. så kostar det endå..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Om bussen behöver byta allting de nedre 30 centimetrarna, så räkna med att plåten kostar runt 30000 om du köper bra plåtkvalitet.
Här har lite lite exempel på priser.
Främre skärmkanter ( hundben) 2500:-x2
Lastrumsgolv 6000:-
Framgolv 3500:-
Alla balkar under lastrumsgolvet 3500:-
Nederdelen på fronten 2500:-
Klart att det kommer kosta en massa tid och pengar så är det ju, och man kan säkert hitta ett bättre objekt men känslan när man kommer i mål med nått liknande måste ju va helt underbar.
Finns ju inte så många bussar att välja på heller. Min största oro är som sagt rambalkarna, men förhoppningsvis är dom så pass att det räcker med att byta ut dom delvis.
Hur är det med Rambalkar, finns det att köpa nått eller är det bara och tillverka eget?
Deras grejer verkar riktigt bra om man ska byta.
Känner samma som dig lite också.. man vill inte missa sin chans till en buss även om man KAN vänta.
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Å andra sidan så är ju en rambalk av sådan konstruktion att man kan göra själv eller med hjälp av ett plåtslageri/ mekanisk verkstad få en bit eller två tillverkad för en ganska billig peng jmfrt med ett golv t.ex.
Musclebus har ju slutat med Gerson?
Håller med Van Helsing, går ju med relativt små medel trolla fram chassiedetaljer 
Rambalkarna är det minsta problemet, det fixar en plåtslagare lätt det är plåtarna som Demian menar (skärmar, golv m.m ) som måste införskaffas och en jäkla massa tid för det tar det! du svetsar inte upp en split på en vinter....
Rambalkarna är det minsta problemet, det fixar en plåtslagare lätt det är plåtarna som Demian menar (skärmar, golv m.m ) som måste införskaffas och en jäkla massa tid för det tar det! du svetsar inte upp en split på en vinter....
Kanske skulle titta förbi hos lokala smeden med en påse bullar och ett glatt leende 
But she was a frying pan
Klart att det tar tid men det kan ju också ses som positivt, man stressar inte ihop nått
plus att pengarna det kostar att fixa allt inte behöver ut på en gång.
Sen att bussen ifråga finns 1 mil härifrån gör ju inte saken sämre med tanke på att de krävs
både de ena och andra för att hämta hem en.
Vi får se om det blir nån affär eller inte.
Kanske skulle titta förbi hos lokala smeden med en påse bullar och ett glatt leende
Två bullpåsar så hade jag gjort dom ! 
Kan fixa två påsar hembakade bullar om du gör det? 
But she was a frying pan
OK , vi möts bakom OKQ8 mellan 23.45 och kvart i tolv !
Okej, åker om 15min en kvart.
But she was a frying pan
Spara slantarna och köp en utan rost om att svetsa rost är det absolut roligaste du vet. Kolla ebay i staterna, lägg på 25000:- för frakt. 
Jag vet om ett bra busschassie som domkraftsfästena är bortrostade på annars helt från bak till framstötis. Lastgolvet dåligt också. Det var en gång en -62:a buss. Bonnen skalade av karossen o hade "plattan" som vedtransport. Finnes i djupaste Småland.
Låter ju intressant, återkommer om jag köper panelen.
Tack för tipset.