Tack så mycket för fina kommentarer om bra jobb,musikval och driv ! Så är det väl inte alltid men just nu så känns det som att det går ganska bra..
Men apropå driv så redan innan nio imorse så gick jag till smedjan och körde en par timmar innan det var dax att hänga lite med La Familia åxå, kulturella besök både i konstnärsbutiker och söndagsfika med min systers familj stod på tur. Sånt måste åxå göras annars blir det absolut ingen tid i smedjan och nyss inkommen så har jag hunnit två timmar till idag !
Började med att svetsa klart plåtarna jag gjorde igår. Lite finkapnig i bakskärmen, finpassning och svetsa och kylde med trycklyft. Ser skapligt ut. Slipade ner svetsarna med lamellskiva och skulle sen ta bort färg med såna här negerkrull skivor jag fått av brorsan.. hoppsan, lite spackel ! Under orginallack och allt...
" - Du, Hans-Heinrich, viel mücket kann vi schpacklen ?
- Fünf millimetern ist kein problem ! "
Alldeles framför den biten jag satte längst bak i bakskärmen är det som ett dike ca 100 mm långt, och även ett till mitt under det mittre fönstret ... Ganz seltzam ... måste ju vara gjort på fabrik för att dra ut spänningar eller nåt sånt. Annars så är det just inget spackel alls .
Gick annars riktigt bra att ta bort färgen med såna skivor. För rondell alltså och inte köpta på Biltema, jag har såna för borrmaskin och det är rejäl skillnad !
Men nu känns det bra iaf och nästa steg är att tippa upp den på sidan igen och svetsa i ram och utriggare. Kan hända redan i veckan men jag lovar inget.
Måste städa i garaget i alla fall, grymt skitigt där nu..
Mest P3 idag men även Neil Young och Ramones.