papper och slantar är klart,alltså du är med barn(door) 
styvt!
Undrens tid är inte förbi, kul med sådana fynd än idag,
fredagen den 13 är världens bästa dag 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Hur hittar ni alla bussar i skogarna.. jag är ute ofta med min hund och går runt men ser aldrig något intressant.
Kanske finns det någon i Sala trakten som redan letat igenom skogarna runt Västerås med ljus och lykta 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Fått tag i ägaren?
Visst vare så att den skulle pressas innan den lämnade skogen????
Visst var det väl så Tomas... 
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Redwee220 skrev:Fått tag i ägaren?
Visst var det väl så Tomas...
You wish... 
Den här hade jag med på skrotbilstråden för ett tag sen, men det är ju en BD så den passar väl här oxå..
50 split skrev:Redwee220 skrev:Fått tag i ägaren?
Visst var det väl så Tomas...You wish...
Grattis Thomas! Den måste ju bara med till Hessich
! Jag missade att det var korta luftslitsarna på den då du visade bilderna... Det är ju riktigt porrigt!

Det här är väl samma som nizekustoms postade på sida 2?
Sa jakla snygg farg, finns den kvar i Sverige eller sald till England? Precis den bruna som Danskan ar lackad i ju.

Ville ocksa passa pa att gratulera Tomas A till fyndet av "Traskmonstret" underbar BD ju. Kommer ju bli kanon.
Thomas Å skrev:50 split skrev:Visst vare så att den skulle pressas innan den lämnade skogen????
Visst var det väl så Tomas...You wish...
Grattis Thomas! Den måste ju bara med till Hessich
! Jag missade att det var korta luftslitsarna på den då du visade bilderna... Det är ju riktigt porrigt!
En sak i taget... 
Men visst vore det kul att åka till Hessisch i den. 
Tack för alla positiva kommentarer!
Känns som läge snart att starta upp en egen tråd så jag inte trashar denna fina tråd med mina problem. 
Fantastiska bilder! Jag är glad! Ursåkta - min Svensk är inte bra. Du kan titta på mycket lyckligt att ha en milt väder i Svenska skogar.
Här i Tyskland är det annorlunda. De sista resterna av vilka finns här det mesta är sönder helt och ruttna. Jag har sökt nästan 15 år efter en barndoor deluxe och äntligen renovera ett helt ruttet ´52 fran en mosse nu. Det fanns inte något annat här.
Jag önskar att jag kunde resa oftare till dig att Sverige ... Du kan kanske sälja mig sedan delar saknas fortfarande, och jag hade tillsammans plötsligt allt jag behöver ... ;-)
Du bor i paradiset.
Jürgen
140 2012-02-14 16:56:14 Senaste redigerad av barn1950 (2012-02-14 17:03:02)
Demian skrev:Här är en till Hedemorabuss.
Det var Larsson som hittade den.
Den rullar nu i England.
Hittade på en rolig bild, kolla skärmkanterna
![]()
Og her er en mere.

141 2012-02-15 00:45:03 Senaste redigerad av Barndoor51 (2012-02-15 00:45:37)
Här är en 80-talsbild på min 51a
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Finns många vrak i detta landet. Riktigt roligt att det finns folk som orkar o kan renovera ett "vrak". Mycket imponerande 
Event/shopansvarig VWPC.se
Franke skrev:Demian skrev:Här är en till Hedemorabuss.
Det var Larsson som hittade den.
Den rullar nu i England.
Hittade på en rolig bild, kolla skärmkanterna
![]()
Är ett reportage med den i senaste volksworld.
Og her er en mere.
Ragtop 60 No name
144 2012-02-18 22:22:12 Senaste redigerad av Zündfolge (2012-02-18 22:24:37)
20-025681, en högerstyrd 1952 skåpvagn som stått orörd fram till 2 veckor innan jag får den av första ägaren...
![]()
Två veckor innan jag kommer för att hämta den gamla vagnen (som sades vara komplett) så fick farbrorn för sig att kapa av taket med en tigersåg, eftersom han hade behov av att täcka sin roddbåt inför den stundande vintern.![]()
Resterna ses här bli upplastade mha en fräck grävmaskin!!![]()
Jag hade kontakt med dessa bröder ett tag senare, dom hade ju en del andra veteranare i form av jordförflyttningsmaskiner, och fick veta att dom hade haft en gammal VW-buss förut. Attans!
Inte blev det affär med någon lingrävare heller, ännu.
Utanför Sala stod en 1954 TAXI å hade det bra
. ch.nr 20-081013, karossnr 80725 å tillverkad i april 1954.
Kompett, orörd å rostig. När Bengt å jag beslutade oss för att hämta den med hjälp av en gammal lingrävare (RB) som kloppade sig ut i skogsträsket med gnissliga larvfötter, så fick vi se ett skådespel..
![]()
På cirka 5 meters höjd så delar sig plötsligt denna TAXI i diverse större huvuddelar, men de hängde fortfarande ihop mha elledningar, wires och rör.
TAXIn hade blivit en jättemobil, cirka 5 meter hög..![]()
Chocken gjorde att det inte togs några bilder av den händelsen...Den var dock komplett med sina unika TAXI-säten, mellanvägg med skjutfönster och rörligt fotsteg, samt lyxbussbräda.
Jaha, för sent här oxå. Jag var hos Fredriksson och köpte en bandlastare och fick höra om runk-bussen. Så ni tog hand om runk-bussen oxå!
Men Fredriksson har ingen RB och inte vad jag vet har han haft det heller. Var det inte Landsverken han använde?
Denna har redan gästat en annan tråd. Synd att man började borra bort framskärmar och golv. Man skulle besiktat och kört istället. Men för 20 år sedan så skulle det vara renoverat, blankt och felfritt.
Denna har redan gästat en annan tråd. Synd att man började borra bort framskärmar och golv. Man skulle besiktat och kört istället. Men för 20 år sedan så skulle det vara renoverat, blankt och felfritt.
Eksisterer den endnu, eller er den skrottet.
Er det også en Mo och Domsjö van ? Der er allerede registrert 3 fra Mo och Domsjö med de samme farver.
20-115151
20-115730
20-117777
Anders, "Lappstockholmarn" barndoor är ju också en Modo (Mo och Domsjö)
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Jorå den existerar fortfarande. Vet dock inget om bakgrunden. Precis lika stegar bak på dom som min. Snyggt som attan med träribbor som sparkskydd fastskruvat på karossen.

. ch.nr 20-081013, karossnr 80725 å tillverkad i april 1954.
. När Bengt å jag beslutade oss för att hämta den med hjälp av en gammal lingrävare (RB) som kloppade sig ut i skogsträsket med gnissliga larvfötter, så fick vi se ett skådespel..