1 Senaste redigerad av Audiosnail (2011-03-03 11:14:09)

Är det fysiskt möjligt att få in en Porsche 6a i folkvagnen och ändå kunna stänga motorhuven?
Har letat och sökt som en galning på internet, men hittar knappt ingen information alls.
Vill ju inte beställa motor och låda från tyskland om det inte går.
Vore jättetacksam för information angående en sådanhär ombyggnad.
Du kanske vet ngn länk eller liknande som kan vara till nytta för mig.

Jag har en 1303 -73 som den isåfall ska monteras ner i.
Axlar och hjulupphängningar kommer från en Porsche 944 Turbo -86 Och bromsarna från en Porsche 968. Så Den biten är redan avklarad.
Jag kommer oavsett motorkonfiguration montera in en 5-växlad låda från en Porsche 911 i den.
Och ja.. Jag vet att man kan ta en vattenskyld maskin av annat märke och få dit det. Men det vill jag nog helst inte ha.
Vore ju rätt skoj att behålla den luftkyld. Bara för sakens skull.
Men vad det blir tillslut vet man ju aldrig.
Det är ju rätt bra ryt i subaru turbona med, så man kanske hamnar där tillslut, bra effekt och pålitligt.

Germanlook eats BMW for breakfast...

2 Senaste redigerad av michaelth (2011-02-27 09:18:32)

inget är omöjligt..
ett problem är 2 extra cyl mao att bara lyfta in utan plåtjobb.. tja det går ju inte som du säkert förstår/vet.. då bubblan redan är baktung så blir det inte bättre nu. ett fix på vägen är att flytta fram lådan så drivaxlarna står snett bakåt dvs som i originalet.. och bygga om till coilover stötdämpare..i stället för torision..
porsche lådor är oftast inte så små.. så det skall oxå lösas...kul projekt med kräver mycket jobb. ...och pengar.....

Sen besiktningen blir ju troligen  som Ombyggt fordon.  prata med någon Sfro repesentant innan.. så kan du få mycket kött på benen..
lycka till lägg in bilder på framgången.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3 Senaste redigerad av rogga (2011-02-27 11:37:01)

Jag kan svara på frågan..... nej, det går inte om du inte flyttar fram växellådan.
finns flera VW typ1 som har mittmonterad 6:a, men då mister du baksätet...
Satsa då hellre på en Typ 3 , då kan du få det att passa  ICQ/ad

Min å Helmuts gamla Volsche......

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/89124.jpg

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_29/31800000-31809999/640x480/31807358.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_29/31030000-31039999/640x480/31037643.jpg?0

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_29/31030000-31039999/640x480/31037645.jpg?0

4

Jag läste en artikel nån gång om nån som hade köpt en krockad Porsche 911 Carrera, slipade bort karossen och monterade en Split Bubbla kaross. Då hade han en Bubbla som fortfarande körde som en 911. Jag minns att den var svart, men vet inte var jag läste artikeln nånstans...
Nån som vet?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

5

RAINIER skrev:

Jag läste en artikel nån gång om nån som hade köpt en krockad Porsche 911 Carrera, slipade bort karossen och monterade en Split Bubbla kaross. Då hade han en Bubbla som fortfarande körde som en 911. Jag minns att den var svart, men vet inte var jag läste artikeln nånstans...
Nån som vet?

Är det den här du tänker på..? http://www.vw1950.com/Default.aspx

6 Senaste redigerad av michaelth (2011-02-27 11:52:13)

montera in en 5-växlad låda från en Porsche 911 i den.

vad för låda??
Du skriver oxå

Axlar och hjulupphängningar kommer från en Porsche 944 Turbo -86 Och bromsarna från en Porsche 968.

dvs fjäder ben och sving armar ..944 och o sen 968 bromsok=  boxter ??..

Det e ju inte nödvändigt bolt on med porsche låda.. det finns ju förövrigt flertalet olika.. dom har ju monterats i bubblor innan så visst det går ju men då med typ 1och typ4  motorer,men dom är ju kortare..
Sen e ju frågan som vi inte vet!!.. hur händig är du .. hur mycket pengar du har och vilken utrustning du har för att genomföra detta....
typ 4 motorer med Porsche fläkt e ju inte så ovanligt att montera, men är ju inte heller bara att skruva i, ett problem är ju ofta att få plats med ett avgas system om man vill ha det någotsånär dolt,osv.. vill inte avråda dig. då det är din bil och dina pengar. kan själv tycka det är jättekul med en p 6:a..men det innebär mycket jobb, då en vw T-1 inte har plats i överflöd i motor rummet och om du flyttar fram lådan får du hacka upp plattan för att få plats med den..och därmed behöver bygga om fjädringen.. det ena drar med sig det andra..
sen har du helt plötsligt en bil somklassas som ett nybygge  som kräver Sfro besiktning som amatörbyggt fordon..
som sagt kul idee men tänk över det..


länk  http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … ?p=3912437

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

7

Har för mig jag sett denna live för kanske 10 år sen och jag tror det finns fler, undrar om jag inte pratat med nån som hade en ghia på samma recept och skulle bygga en till. Tror dessa har snurrat i stockholms närhet. Fördelen med splitten var väl att den var besiktningsbefriad, men det blir väl dyrt och krångligt första gången polisen stoppar en...  Finns ju en tysk ghia med det konceptet också, samt nån grym "ringbuss" - dessa finns på youtube bla när denna splittbuss kör om typ ferrarribilar. ICQ/ab 

Men konceptet är ju helt annorlunda från att använda plattan från en typ1.
Borde vara lättare klämma in det på befintlig platta med en ghia.

Visst låter det väl coolt, men ärligt, är inte en lätt turboladdad 2.3 bubblamotor lättare och bättre i en typ 1?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

8

här är en bubbla.. ICQ/ag  inte snygg men  Länk . http://www.automotto.org/entry/oettinge … in-europe/

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

9

Att bygga om till coilovers är ju inga problem då jag har Alu-bärarmarna från 944 Turbon.
Att den blir baktung.. Ja, jo, visst blir den det. Men inte mer än vad en porsche är, Jag får ju samma överhäng på tyngden från bakaxeln då jag tar hela motorpaketet inkl, vxl-lådan prån porschen.
Internt plåtjobb gör ju inget om man måste kapa upp lite här och där.
Grejen är ju den att jag vill att det ska bli diskret, Det ska inte synas vid första ögonkastet att den är moddad med stor motor etc.
Därav skulle det vara skoj om man kunde få in det under huven.
Att Porsche lådorna inte är små, det vet jag. Men att få in en porsche 901 eller 915 låda vet jag att det går, Man kan byta noskonen på 915 lådan för att få den lite kortare. Och nu har jag även sett G50 lådan i en VW Så det är det minsta problemet.
Problemet jag ser är dom 2 extra cylindrarna som kommer att ta en massa plats i anspråk.
Baksätet vill jag ha kvar då min familj också ska kunna åka med.
Har snackat med bosse på SFRO och enligt han så kommer effekten att vara lite för hög såvida jag inte håller mig under 200 hp Men hur kul e det!!!!
Så hur det blir med bes. det är lite luddigt just nu....

Riktigt nice typ 3:a du har.
Att flytta fram lådan lite går ju bra. Frågan är ju bara hur det blir med drivaxlarna då , Eller rättare sagt driv-knutarna, Kommer dom att ge vika fortare då vinklarna blir större på dom? Vad ska jag kunna ha för axlar som kan passa in i längd?
Det blir till att forska vidare på. Tur att man lever på Internetets tideår. hehe..
Att mittmontera den vill jag inte. Det skulle bli för ombyggt för att bli diskret.


Vore jättetacksam om ngn har länkar till liknande ombyggnader.

Germanlook eats BMW for breakfast...

10 Senaste redigerad av johan_l (2011-02-27 12:37:49)

såg en jättegammal artikel om en som på typ 60 talet mittmonterat en motor i bubbla och för att få det diskret så var motorkåpan utformad med resväskor och sådant som gömde den... ICQ/ag  men det är klart, man kan inte limma fast frugan och barnen på motorkåpan förståss... ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

11 Senaste redigerad av michaelth (2011-02-27 13:00:02)

901 eller 915 låda vet jag att det går, Man kan byta noskonen på 915 lådan för att få den lite kortare. Och nu har jag även sett G50 lådan i en VW Så det är det minsta problemet.

ja det har ju gjorts med boxer 4 or...
att jämföra porsche 911 plattan med vw..tja på porschen är drivaxlarna vinklade med det större överhänget som bilen har om du då vill dölja motorn i den kortare bubbla karossen så blir det svårt. för det finns en gräns vad ett par knutar orkar med. sen när du vill ha över 200hk.. ..tja äta kakan och behålla den..
jag förstår din vilja och önskan..men
varför en sexa.. för ljudet, för att inga eller få har det..eller för du vill ha en p911... det behöver inte bli nödvändigt mycket dyrare att skaffa en äldra 911 och fixa till..och är ungarna små får dom plats i baksätet....tja i alla fall ett litet tag.. ICQ/af
en p motor är ju inte gratis, köper du en gammal sliten så kostar det att ha den safe så du kan lita på den när du är ute med tanten och knotten.. tråkigt om din gammla slitna motor rasar..

jag är jag..och du gör som du vill.. men en lagom trimmad vw typ1 alt typ 4 bättre bromsar och ut o åk.. köp glass till familjen för resten av pengarna..  its your life


tänk om ....  jag vill oxå mycket kanske jag är skadad då jag jobbar med bilar hela dagarna . men ibland får man vara realist hur tråkigt det en är..
att flytta fram växellådan är inget litet jobb då man får kapa av en strukturel del av plattan och demontera torisions rören..och sen återskapa hållfastheten....
i en typ 3 är det mer plats men endå trångt...
angående ev nya drivaxlar finns det firmor som gör dom för dyra pengar...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

12 Senaste redigerad av Audiosnail (2011-02-27 13:15:21)

Här kommer lite bilder på min VW som jag ska bygga om, igen....


http://i51.tinypic.com/2ed1ldu.jpg

http://i54.tinypic.com/qzksg1.jpg



tre av mina fyra bromsok från 968
http://i54.tinypic.com/2rgmfid.jpg
Oken är inte rengjorda, renoverade och övergångna änn.
Men det ska fixas..



Bakvagnen från 944 Turbo (951) -86
http://i51.tinypic.com/eiwlu1.jpg
Bakvagnen är inte rengjord, renoverad och fixad änn.
Men det ska göras.

Germanlook eats BMW for breakfast...

13

med dom länkarmarna..detta är en fråga.. behöver du bredda bakskärmarna då?? eller

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

14

Det ser jag inte som ett stort problem.
http://i56.tinypic.com/2saf5og.jpg
Detta är en G50 installation.

Germanlook eats BMW for breakfast...

15

Pelle Havns med 911 motor är ju inte ett "bara" bygge och den bilen har utflyttade baklucka, breddade skärmar etc....  så svaret på frågan är fortfarande NEJ...  ICQ/ag

Tack..
Har dock inte kvar Volschen..... men motorn sitter i en -66:a lyxbuss.......

Jag menar allt går men inte ett växellåds byte samt motor och bara stänga luckan...... krävs mycket jobb....

16 Senaste redigerad av RAINIER (2011-02-27 15:00:08)

car_l skrev:
RAINIER skrev:

Jag läste en artikel nån gång om nån som hade köpt en krockad Porsche 911 Carrera, slipade bort karossen och monterade en Split Bubbla kaross. Då hade han en Bubbla som fortfarande körde som en 911. Jag minns att den var svart, men vet inte var jag läste artikeln nånstans...
Nån som vet?

Är det den här du tänker på..? http://www.vw1950.com/Default.aspx

Yep, det är den. Det verkar att vara en svensk  ICQ/ab
Det måste vara den bästa lösning till en Bubbla-911 hybrid. Lite synd av fälgarna, instrumentpanelen och avgaspipan. Vad är en Supertrapp 5 with 18 discs-avgaspipa igentligen?
Den står fortfarande registrerad som VW 11a med 18kW och verkar vara avställd. Roligare att får en SFRO besiktning och leka med fula Impreza's  ICQ/ag
.
.
.
.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

17

Har du fler bilder på denna växellåds installation..
Allt e relativt..som innan en del bygger helt nya schassien till sina bilar.. andra är nöjda när dom bytt mattor och skruvat dit nya fälgar..
en del svetsar tryckkärl och andra vaxar sina bilar..

ingen av dom e sämre människor.. det är bara så att vi har olika förutsättningar för att klara ev problem..
Om du tycker fine detta fixar jag.. bra gör det..

Men om du vill ha en monterings anvisning  så är det genast svårare, då detta är ingen enkel "fixa" övning...
Som sagt innan jag vet inte var din nivå är.

Jag har själv en del "idiot" projekt på gång.. men inser endå att vissa saker gör jag inte.. problem är till för att lösas.i detta fallet är en p sexa stor och en bubbla är det inte, dom där 2 cy gör mycket på längden..

Om du nu vill bygga, åk till någon som har en lös motormed låda..mät upp den gör en mockup motor/växellåda av en bit vellpapp/plyfa eller frigolit lägg under din bubbla och kolla hur det ser ut.. allt går att fixa.. sen kanske du tycker..okey jag gör en annan motor kåpa... eller kommer på något annat klurigt. om du vill jätte mycket så går det säkert...

Men... jävla men... detta med drivaxel vinklarna tror jag blir ett stort..eller det största bekymmret alltså visst i en framhjulsdriven bil har man stora drivknuts vinklar när man svänger runt vassa hörn.. men det är i låg fart med inte massivt efektintag.och inte minns under begränsad tid..resten av tiden jobbar dom med hyfsat små vinklar..
det finns värden för sådant..
som sagt vill du går det kanske..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

18 Senaste redigerad av michaelth (2011-02-27 16:53:23)

Det måste vara den bästa lösning till en Bubbla-911 hybrid. Lite synd av fälgarna, instrumentpanelen och avgaspipan. Vad är en Supertrapp 5 with 18 discs-avgaspipa igentligen?
Den står fortfarande registrerad som VW 11a med 18kW och verkar vara avställd. Roligare att får en SFRO besiktning och leka med fula Impreza's

registrerad i -97 och besiktigat 1997-08-13 men var senast på ställd 2002..kan ju vara så att  den besiktigades med en annan platta eller hemska tanke att en annan bil med detta reg nummret besiktigades då..och sen flyttades plåtarna.. nu idag går det kanske att få den in i systemet med en Sfro besiktning osv.. om man nu vill vara laglig och inte bara flytta bilen på trailer till utställningar eller köra i mörker..


En super trapp är en liten och ganska så effektiv ljud dämpare från Onkel sam land.. det består av ett antal lameller /brickor genom vilka avgaserna färdas och dämpas.. har en sådan själv på min buggy..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

19

u tube  http://www.youtube.com/watch?v=Sn-hUsyDpP8

http://www.youtube.com/user/Indyair25   iofs inte mycket vw schassie.... och den sticker ut bak..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

20

Det ryms aldrig under luckan!

Oavsett hur du gör så ryms inte en P6a svansmonterad under luckan på en typ1.

Tyvärr.

21 Senaste redigerad av Audiosnail (2011-02-27 22:29:26)

Tack för ert visade intresse
.
Men det verkar vara många som hakar upp sig på vilken nivå man kan skruva på....
Javisst har alla olika förutsättningar för att lyckas med ett bygge.
I mitt fall så ser jag inga problem med att bygga bilar, motorer, eller vad det nu kan vara.

Jag har en, i stort sett komplett verkstad med svetsar verktyg och allt vad det innebär.

Jag ska nedan visa några av mina projektbilar som jag har stående i verkstaden för tillfället.
Alla är dock inte vw baserade.
Men ni kanske kan få en uppfattning om vad jag kan bygga.
Så slipper ni spekulera i om jag är en liten finnig fordonsdrömmare eller ej.

Jag tar tacksamt emot fler svar från er alla här på forumet.



Detta är min 1950 Cheva pickup som jag bygger. Chassit är nu färdigt.
http://i56.tinypic.com/s3hnpe.jpg

Motorn har jag byggt själv.

Receptet lyder:
Chevrolet Pick Up 1947-1953
261cui 0.30 över dim.
Offenhauser insug.
Fenton extraktorrör
2xRockchester fuggar.
Melling oljepump
Clevite lager
Holly blå pump
2x holly bränsletrycksregulatorer
Mallory Unilite distributer
Mallory tändspole
Mallory Tändkablar
Seald Power alu kolvar
Clevite kolvringar
Hilderbrand filter
AN- Kopplingar
mm mm mm.

Oljekanalerna är omborrade i blocket.
Förvärmningskanaler är svetsade i aluminium i insuget
Stötstångsgalleriet har frästa alu kåpor.
Vevhusventilationen är ombyggd.
Modern elektronisk tändning.
mm mm mm.
Prislappen på bara motorn är bra mycket dyrare än en vanlig begagnad Porsche motor och låda. ( då många här verkar säga att det blir dyrt )

Här ser ni bromsarna.
http://i55.tinypic.com/2upbyb9.jpg


Detta är min Cheva Bel Air -56
http://i51.tinypic.com/9kxw78.jpg
Bara lite småfix kvar sen är jag nöjd med den ICQ/ad


Detta är min Nissan Navara Expeditionbil
Ombyggd front med Bullbar & Warn Winch
Omgjorda aprochvinklar fram ombyggda hjulhus.
Tjm Snorkel.
IBS Battery management system
mm mm mm.
http://i55.tinypic.com/9uvtli.jpg

Här monteras snorklen. Bara till att kapa upp skärmen. Bilen har nu rullat 63 mil sen den var splitt ny.
http://i55.tinypic.com/2d2d6c7.jpg


Här monteras det en ny front + att innerskärmar mm byggs om
http://i54.tinypic.com/20m9i1.jpg


Detta är min Austin Mini "hundkoja"
Som jag håller på att bygga till sommaren.
http://i52.tinypic.com/21m7zfa.jpg

Jag har byggt om den med en 1275cc motor dubbla SU fuggar
Extractor rör planad och deckad är den också.
Sitter nu även skivbromsar fram nu
Fjädringen är hydraulastisk fjädring
Ombyggd till Roadster.
Billen är även reggad och klar med alla moddifikationer nu.
Ska bli klar till sommaren.
http://i55.tinypic.com/2148hfr.jpg


Nu kommer även en VW -61 som är på G. Den kommer ni kunna se på Bug Run nu till sommaren.
http://i53.tinypic.com/v6kqpx.jpg

Just nu så byter jag båda "trösklarna" värmekanalerna. A stolpar
nederdelen av innerskärmarna, golvhörn, mm mm mm.
F*n det finns mycket rost på dessa gamla bilar.
Men det går ju fort att byta ut.
http://i55.tinypic.com/11j10si.jpg

Detta är bara ett axploch av bilar som jag bygger för tillfället.

Germanlook eats BMW for breakfast...

22

som innan kan du lösa vinkeln på drivaxlarna och få det att fungera så blir nog resten bra.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

23

michaelth skrev:

Har du fler bilder på denna växellåds installation..
.



Här är länken
http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=11153

Germanlook eats BMW for breakfast...

24 Senaste redigerad av RAINIER (2011-02-27 20:20:51)

Får jag ber om lite specs från Mini motorn? Varför har du bytt till ett (dyrt) hydrolastic system? Mini:n är en Mk2, alltså 1967-1969  ICQ/ab

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

25

RAINIER skrev:

Får jag ber om lite specs från Mini motorn? Varför har du bytt till ett (dyrt) hydraulastic system? Mini:n är en Mk2, alltså 1967-1969  ICQ/ab


Motorn är en 1275cc från en cooper S
Det enda jag gjort med den är att plana toppen och topdecka blocket.
Dubbla SU och extraktor rör e ju orginal på dom motorerna.
Så även bromsarna fram är från en Cooper S.
Hydraulastkfjädringen har jag för att den blir lite fastare på vägen. Den ligger bättre i kurvor etc.
+ Att jag hadde det liggandes hemma ICQ/ab Så varför inte tänkte jag och byggde dit det.
Jag tycker det är roligt att se vad man kan göra med olika fordon.
För min del så tycker jag bara det är roligt att bygga och knåpa ihop olika grejer.
Sen när sakerna är färdiga så tappar jag intresse för dom.
Såvida jag inte tar det ett steg längre och bygger om det igen.

Germanlook eats BMW for breakfast...