OK jag vet intressekollar är ju rätt värdelöst men jag har ev en annan buss på gång (inget klart) och har varken tid eller plats för två.
Bussen är en 72a dvs early framtill med stora bakljusen och nya bultmönstret.
Karossmässigt väldigt bra med enda rostskadorna på tröskeln under skjutdörren och framför bakre hjuhuset på den sidan (yttre tröskelplåt medföljer) en del ytrost finnes.Dörrar osv är fräscha. Den har inte orginallack.
Underredet är i princip helt rostfritt (förutom insidan trösklar)
Framvagnen har sänkts med dubbla sänksatser, har nya kulbultar.
Bakvagnen är sänkt två hack yttre och har notchade svärd.
Bromsarna genomgågna med nya hjulcylindrar bak,ny huvudbromscylinder (utan servo) och genomgågna bromsok fram. Tror man behöver byta höger bromsslang fram då bromsen ibland ligger på på den sidan.
Motorn är en 2,0 l som konverterats till förgasare, går bra men saknar lite kraft.Läcker en del olja. Motorn har stått länge men gått väldigt lite. Elpump.
Orginalstolar fram som tyvär lackats svarta. Välbyggd men opraktisk campinginredning bak.Nya gardiner i 70tals tyg. Golvmatta fram i gummi finnes men är inte i bra skick. Reggad som lastbil med dispans för att ha säte för 6 pers i bak.
Bussen rullar på polerade mws fuchskopior med 165/80 bak och 165/55 fram, skulle kanske ha varit lite högre profil fram.
Bussen är besiktad nu i höst och godkänd i två år frammåt, dock avställd.
Fungerar helt ok både till vardags och långkörning trots oljeläckage och att den känns svag. Åkte bla tur och retur tierp i somras.
Priset är 25000kr ev billigare med andra hjul.
Men det här är ju som sagt en intressekoll och jag kan ev komma till beslutet att inte sälja.