Här är en "gammal" favorit....
ur Jan 1998 VW Trends...

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Gamla bilder ur VW Trends, Hot VW, Ultra VW, Volksworld etc.....
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här är en "gammal" favorit....
ur Jan 1998 VW Trends...

denna är ju ett måste..... älskar att se det slitna efter tummen...... kan man även se på min övre bild..

Mmmm...ser du att det är NERF-bars som gäller. Inte T-bars som vissa här inne håller som heligt Cal-Look material. 
"Big engines for surprising..." Det gillade jag 
visst... men kollar du på den vita bilen.. den som anses som den mest stilbildande,och en av dom första som kallade "Callook" så har den T-bars 
vad som är rätt eller ej men nerf bars är fasiken ballt! även så kallad buggybåge fram är fräna grejer.
Mmmm...ser du att det är NERF-bars som gäller. Inte T-bars som vissa här inne håller som heligt Cal-Look material.
Nerfbars och buggybåge regerar!
25hpman skrev:Mmmm...ser du att det är NERF-bars som gäller. Inte T-bars som vissa här inne håller som heligt Cal-Look material.
Nerfbars och buggybåge regerar!
Yes, right!
spårade det inte ur på en gång.....
vad hände med bilder ur eller på VW tidningar/Böcker?

Vad jag vet så kan vi väl lita på dom, eftersom det måste varit en kunnig person som har skrivit boken eller tagit bilden.

kromade nerfbarsen va ju 3x dyrare än t-barsen på den tiden så det e väl förklaringen o gjorde man dom själv så förstår ju alla att t-bars e enklast att göra 
men visst ska det va nerfbars på en äkta callooker sen finns det ju snik callokers med t-bars då precis som det finns limousine och standard bubblor också:)
Hardcoregrabbarna åkte utan, men det var olagligt så både nerf- och T-bars var ett sätt att blidka lagen. Personligen gillar jag T.
Men fick man ha T-bars i Sverige?
Vet iaf en som fick tvåa på besiktningen med anledningen att de var farliga för fotgängare som kunde fastna och skada sig på dem.
Själv va man ju laglydig och hottade till det med upp o nervänd kofångare utan horn på den tiden 
några av mina ca 100st (även till salu)
Fränt med 100st...
Då måste jag räkna mina..
Skulle tippa på 4-500 st ........ Har från -88 och till nutid... Inte alla nummwr men många av både hot vw, vw trends, volksworld, ultra vw... Samt 4 nummer av vw entusiasten....
Jag skänkte till erikshjälpen strax före jul ca 300 wheels, power, bilsport.... som jag förvisso fått till skänks. Borde kanske, men orkade inte sälja på tradera..
visst... men kollar du på den vita bilen.. den som anses som den mest stilbildande,och en av dom första som kallade "Callook" så har den T-bars
Å så vacker utan lister å annat crome dynga!!

Men fick man ha T-bars i Sverige?
Vet iaf en som fick tvåa på besiktningen med anledningen att de var farliga för fotgängare som kunde fastna och skada sig på dem.
Själv va man ju laglydig och hottade till det med upp o nervänd kofångare utan horn på den tiden
Nä men i USA, där Callook föddes! 
Hmm Rogga, tror jag vet vad det var i den ;-)
Precis!
Lillebrors gamla BugRun vinnare...
Tyvärr i tusen delar spritt över landet.
Den är verkligen en bil som fastnat i minnet. En annan bil man undrar var den tog vägen är en klarröd bubbla med splitbakruta och en plexiskiva över slutsteget i samma design. Tror att den var från Norrland.
en till med fin svensk bil....

var även en fin Ghia cab i den.... ja, även på omslaget...

självklart är detta min favorit juli 95 o det blev ju inte sämmre av att det var ett swimsuit edition 
det krånglar med upplägg
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Gamla bilder ur VW Trends, Hot VW, Ultra VW, Volksworld etc.....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.