där ni hämtade 50an stod ett bygge i skogen på en vw-buss. vet du vad jag pratar om då? på den satt det ett gäng 16"

Jajustdetja!
Fanken oxå! Då lär vi titta lite närmre på dessa vid tillfälle 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Underbar tråd & kanonjobb ni gör, boys!
Jajustdetja!
Fanken oxå! Då lär vi titta lite närmre på dessa vid tillfälle
om jag minns rätt satt det 4 axlar med 16 tum på alla på den. med lite flyt så. kanske tom är barndooraxlar? hehe 
och du, ska ni dit följer jag gärna med. ska kika på en icke-vw där om den finns kvar. 
Ja där finns det mycke roligt
Kollade på lite bilder därifrån och det ser ut som det mest är opel/anglia/splittbagge-fälgar... 
När man läser sånt här börjar man undra vad man egenteligen breddade för 16"fälgar till gula panelen

Mogge>>
Nu äru ute på haaal is 
Varzzågod! Alltid trevligt att råkas, och det var spännande att se 50:an!
Känns kul att bidra med en korrekt reservdel till en av landets mest perversa bussar.. 
Jag vill också se den live...
Nån gång så, då... 
Så ni har fått dit stolpar och hundben! Det går framåt. Jo jag har nog en del bitar kvar så jag klarar min 53: a ändå och dessa gjorde sig nog bättre på eran buss!
262 2012-02-19 00:08:36 Senaste redigerad av Barndoor51 (2012-02-19 00:09:48)
Japp! Helt rätt Mats
Tack än en gång 
(fast nu gick vi ju berättelsen lite i förväg! attans
)
Ja jag tycker du e lite långsam med skrivandet Bengt.
Alltid lika trevligt och underhållande när du eller Roger börjar knappa på era respektive tangentbord.
Vill läsa mer och det NU! 
HALLÅ?????
När följer fortsättningen?????
Tonfisken håller på ta slut juh.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Du får nog lugna dig Reine, jag o Hasse var hos Bengt o kollade BD 50 o konst.
Ett tack till dig Bengt för att du tog dig tid....
Sten vW, lyckligt åter i LKPG
Sten o Hasse>>
Tack själva för besöket!
Alltid roligt och nyttigt att träffa lite nytt folk.
Du får se till att dra fram din gamla looker....
Jag ska be Reine bearbeta dig!
Ikväll så blev det lite plåtbanka
Då ni redan förstått att vi efter en liten övertalningsprossesur lyckats bli ägare till dessa fantastiska NOS plåtar av Mats "zündfolge" och att han fortfarande känner att de hamnat rätt så kan vi börja använda dom utan dåligt samvete.
Nu när vi har en höger NOS A-stolpe av rätt sort för vår 50a så saknar vi ju en NOS till vänster sida! Men en sådan verkar inte dyka upp?
Men som tur var så har ju Hasse i Sundsvall räddat oss ur vår A-stolpsknipa som jag skrev om förrut, då han var så snäll och ringde och berättade att jag hade 45minuter på mig att möta upp honom någonstans längs E4an.
Under någon kväll här i veckan så har jag rensat den från gamla fronplåttrester, samt konstaterat att Hasses gamla 51a buss verkligen var så dålig som han sa :-)
Så Ikväll har jag kapat bort lite rostig plåt i den övre regionen av stolpen samt bockat till en liten ersättare för den. Det verkar iaf som det stämmer än så länge.
Ska försöka svetsa dit den någon kväll framöver. (och då kommer jag att testa det "nya" sättet att svetsa: Miglödning! Det ska bli spännande
)
Nästa steg blir väl att lappa lite småhål för att sedan laga de klassiska nedre bitarna.
Du kanske inte tänkt Miglöda dit just den biten i A-stolpen som du visar men jag besserwissrar mig lite ändå.
Vid Miglödning avråder man "kant i kant"-sammanfogning pga att hållbarheten blir märkbart sämre.
Falsning rekommenderas.
Spännande med Miglödning! Har ännu inte sett det live. 
Nädå, inte där det är bärande.
Men däremot på sådana ställen där man från fabrik har gas svetsat i olika skarvar och hörn. Där ska nog miglödning funka kanonbra verkar det som.
Jag ska försök komma i kontakt med en här i trakten som håller på en hel del med denna arbetsmetod vid veteranbilsrenovering för att få lite tips.
din egentillverkade "ekonomidel" är plåten på något sett behandlad?? typ för zinkad eller något eller e den så blank, bara karosseriplåt?
miglödning??? berätta mer.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Plåten har någon form av ytbehandling som gör den "rostfri". Jag kommer inte ihåg vad de va tyvärr! De va någe som plåtis lurade på mig
Men det är bara vanlig 1mm plåt.
Ja miglödning ska bli spännande, jag formulerade mig lite tokigt, skrivet som om jag skulle göra det på den nygjorda biten...lite fel ställe att göra det på.
Men det finns säkert många användningsområden......får man ju hoppas på i alla fall 
Faen Bengt!
Det här blir ju bra!
Sluta jobba nu, annars får jag ju dåligt samvete över min isärskruvade bagge!!! 
Satan! Vilket bygge!! Har bara hört talas om det, men inte sett tråden förän nu:-) Men när ni två gör någonting kan det väl inte bli nåt annat än bra??:-)
Gjorde en korvgrill av en fälg till 19393... Måste kolla om jag hittar den nånstans...
Den där plåten är nog elförzinkad. Ser precis ut som plåten från German-metal.
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fd7db6cc2118789e77546814143b92c2.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
275 2012-03-12 22:18:27 Senaste redigerad av Barndoor51 (2012-03-12 22:19:26)
Händer som vanligt inte speciellt mycke i min vwärld.....
Men igår kväll skulle jag ut och leta rätt på en NOS kepsbussrambit som Kenny Krom ska låna för att malla av till sitt Splittpanelobjekt.
När jag var in i garaget för att lägga ramdelen på någe strategiskt ställe tills jag ska leverera den samt klura lite hur kopieringen skulle gå till så låg den bara där..... A-stolpen! Den bara skrek åt mig att "nu vill jag inte vara med någe mer om du inte sätter igång med min nederdel!!"
Jaja tjat tjat! Får väl göra ett litet ryck med kopieringsmaskinen då....
Och en stund senare så blev det några krokiga bitar som borde passa?
Jag passade även på att göra några väl valda snitt i stolpen så jag kunde få ut de två U-formade "mutterstyckena" till dörrgångjärnen. Alla 8 skruvarna var ju avdragna så det var enklast att ta ur dom helt för att få loss dom på ett smidigt sätt. Hoppas jag i alla fall