1

JayCee monterar sådana i sina förgasare, är det bara skit eller fungerar dom? vill inte stå med flödande
förgasare den dagen man bromsar motorn.

Vore tacksam för svar i detta ämne så man vet.

2

Dom funkar men känsliga för skit i bränslet
kolla om du kan hitta nålventiler som är 3,5mm som är säkrare
körde med sådana från 98-03 utan problem i minna ida  jag använde stort bränslefilter ( papperfilter)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

PPRMicke skrev:

körde med sådana från 98-03 utan problem i minna ida  jag använde stort bränslefilter ( papperfilter)
/// Micke

Ok tack, anledningen att dom är framtagna verkar vara att man kan köra med
ett högre bränsletryck när kulan är lättare än original.

4

Ska man åka på gatan så är vanliga att föredra då dessa bara har 2 lägen, helt öppet eller helt stängt. Lite jobbigt på kullersten exempelvis.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Fidde skrev:
PPRMicke skrev:

/// Micke

Ok tack, anledningen att dom är framtagna verkar vara att man kan köra med
ett högre bränsletryck när kulan är lättare än original.

4 till 6psi som svwerker skriver är det racing prylar  dom är känsliga som f¤#
Jag skulle inte använda dom på gatan
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

jag har kört med glasneedlevalves men hade först problem med flödande förgasare. Sen hörde jag att man skulle ställa ner soppatrycket rejält eftersom dom hade väldigt bra flöde. Funkade bra efter det men bytte senare till andra förgasare med stora nålventiler så dom ligger nu på hyllan. Tycker att det är en ganska onödig investering då dom normala funkar helt okej.  Att dom skulle klara högre soppatryck tror jag inte ett dug på min erfarenhet säger tvärtom.

7

Jag gillar kulventilerna, har kört sedan -98, både på gata och stripp. Dom kräver dock lite kärlek och förståelse för att funka bra.

8

Jag har åkt med Webers egna, största originalmodellen (minns inte ens storleken...) i drygt 20 år sedan och har aldrig ägnat en tanke åt dom sedan dess. - Åker med ett STORT bränslefilter just innan motorn + original nätfilter i tanken. Jag har en liten Facet pump som ger 0.25 bar, ingen regulator. Pumpen fyller upp en 0,5 liters petflaska på ca 7 sek mätt vid förgasarna. Testet gjorde jag enl rek av JPM och det flödet ska räcka för en bra bit över 300 hk. JPM bromsade min motor till 244 hk med däckvibrationer/däckspinn för några år sedan och jag åkte 11.16/189 i somras på Bug Run Classic. 800 rpm i tomgång och kan åka på trean genom korsningar utan en miss i motorn med mina 51,5:or. 
Vad är det för motor som du ska bromsa?

9 Senaste redigerad av Fidde (2012-02-18 09:19:30)

Hej Janne, det är min race motor som ska i bromsbänken, data finns några sidor tillbaks
i min tråd. Men det är en 2332:a som JPM har räknat på som jag bygger själv. Den är
fortfarande i delar men är snart klar.