1 Senaste redigerad av nizekustoms (2012-02-15 20:16:17)

Hejsan!
För de i regionen som vill ta ett uppsamlingsheat redan på fredag eller de som kommer norr ifrån och vill mellanlanda på vägen till Fanfest så tänkte jag att det är öppet hus här på fredagen den 25/5. Vi grillar och chillar och tar sedan en gemensam karavan ned till Borås på lördag. Vad sägs om det? Jag har massor med tomtyta så fricamping är inget problem. Mer detaljer får komma efterhand...

M.v.h Nicholas, Anna och Zac.

Alte Liebe rostet nicht!

2

Har funderat att åka, först tyckte jag att det var lite långt för en dag, tills jag såg detta. ICQ/ag

Nu ska jag kolla kalendern för lite semester.

3

Som sagt var så ansluter jag på lördagsmorgonen.
Blir en omväg men de kan det vara värt att få åka med kortege med er.  ICQ/ag

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

4

Har beställt bes tid  idag till soltakaren i dag. Exakt en månad före din förträff. Målet får bli att hinna bygga om den där efter och premiärvisas hos dej ICQ/ab

5

rs68 skrev:

Har beställt bes tid  idag till soltakaren i dag. Exakt en månad före din förträff. Målet får bli att hinna bygga om den där efter och premiärvisas hos dej ICQ/ab

För besiktning då eller??
Dom borde skaffa gilla knapp här.

6

Vi kommer  ICQ/ag   ICQ/ag

7

Kul! Jag kommer!

8

Vi kommer med  ICQ/ag

9

Kul... Skall bli skoj!

Alte Liebe rostet nicht!

10

Ytterligare två ekipage har anmält intresse att dyka upp på fredagen! TreVWligt!

Alte Liebe rostet nicht!

11

Är det någon uppsamlingsplats bestämd än?
Är jag ledig så hakar jag på ICQ/ae

VW 1600 Typ3 Fastback -68

12

Muschke skrev:

Är det någon uppsamlingsplats bestämd än?
Är jag ledig så hakar jag på ICQ/ae

Sitter och funderar lite över samma här! ICQ/ad  Och vilken väg väljer ni neråt?

"Som trevligt att ta ett varv på byn med boxersurr i ryggen."   -  Underbar kommentar!

13

Ja alltså vi samlas hemma hos mig på fredagen och grillar lite och snackar vw sedan tar vi vägen från Falköping till Borås via små trevliga vägar. Jag håller med trädgård. Vill man komma på lördagen för uppsamling så går ju det bra också. Vi lär inte lämna mitt ställe allt för tidigt. När exakt är ju svårt att säga. Kanske runt 11-12.

Alte Liebe rostet nicht!

14

Kan du fixa en ungefärlig rutt hur ni tänkt åka?

15

Öppnar man Googles kartsök och söker på Floby och sedan Borås så får man sig ett bra hum om vägen. Den är både krokig och vacker stundtals.

Alte Liebe rostet nicht!

16

nizekustoms skrev:

Ja alltså vi samlas hemma hos mig på fredagen och grillar lite och snackar vw sedan tar vi vägen från Falköping till Borås via små trevliga vägar. Jag håller med trädgård. Vill man komma på lördagen för uppsamling så går ju det bra också. Vi lär inte lämna mitt ställe allt för tidigt. När exakt är ju svårt att säga. Kanske runt 11-12.

Varför inte åka från Falköping i "tid" så ni hinner vara med i karavanen?
Festen ÄR på lördagen i Borås ICQ/ad

17 Senaste redigerad av nizekustoms (2012-04-23 22:13:54)

Aha... Jag missade att Det är karavan redan klockan 10 i Borås. Ja men då lär vi se till att rulla från Falköping klockan 8:30-9:00 så vi kan tajma den. Iden med den lilla samlingen hos mig är ju inte att bränna allt krutet innan Fanfest utan att vi ska åka samlat ned till er efter lite uppladdning hos mig.

Alte Liebe rostet nicht!

18

Tänkte hänga på er på lördagsmorronen om allt går som det ska ICQ/ag

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

19

Det går bra det!

Alte Liebe rostet nicht!

20

Hejsan!
Nu börjar det närma sig...
Fredagen den 25 slår jag upp portarna till garaget hemma runt klockan 18.
Då skall jag se till att det finns grillar och en och annan tjockkorv att grilla inklusive tillbehör. Dricka får ni ta med själva.

Bo kan man göra i min trädgård. Där finns det plats för bussar och tält.

Skulle det mot förmodan regna kan vi sitta i garaget och äta.

Då vi skall vara i Borås redan klockan 10 för karavankörning så är det bra om vi ställer upp oss för avfärd klockan 8. Bra att tänka på i sitt alkoholintag  ICQ/ab

Hur hittar man då till mig? Kolla länken: http://personer.eniro.se/resultat/nicho … %C3%B6ping

När det gäller vägvalet ned till Borås så kommer vi att åka småvägar ned. Vi kommer att åka via Floby, ut på 181:an och så svänger vi vänster ned mot Borås strax efter Snipebro (En bro över en å med en fors) från 181:an. De som vill ansluta längs med vägen kan göra det.

För att kunna planera detta så vore det bra att veta vilka som definitivt kommer på fredag.

Välkomna!

Alte Liebe rostet nicht!

21

Första gången som jag åker på denna träff! hade missat totalt att det var förbokning som avslutades redan 1 Maj på de platser som fanns tillhanda. Någon som vart där tidigare som inte föranmält sig? Tänkte på om det är snålt med platser att komma in till träffområdet. Såg att de 100 första var garanterade som föranmält sig och just nu var det 91st( ICQ/ag )  som gjort detta. Finns det annars några parkeringar i närheten som är lätta tillhands om det skulle vara fullt? Är det Knalleland som gäller då?

Mvh. Niklas

"Som trevligt att ta ett varv på byn med boxersurr i ryggen."   -  Underbar kommentar!

22

Wolfpack skrev:

Första gången som jag åker på denna träff! hade missat totalt att det var förbokning som avslutades redan 1 Maj på de platser som fanns tillhanda. Någon som vart där tidigare som inte föranmält sig? Tänkte på om det är snålt med platser att komma in till träffområdet. Såg att de 100 första var garanterade som föranmält sig och just nu var det 91st( ICQ/ag )  som gjort detta. Finns det annars några parkeringar i närheten som är lätta tillhands om det skulle vara fullt? Är det Knalleland som gäller då?

Mvh. Niklas

Niklas, du har skrivit i fel tråd. Detta är en liten förfest och uppsamling inför den riktiga FanFest. Du hittar tråden här: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5759

Alte Liebe rostet nicht!

23

Jag o sambon kommer defenetivt

24

Rs68/Nicklas Kalle Klarén och jag skälv dyker upp på lördagsmorgonen.

25

Jag och sambon ansluter på lördagsmorgonen.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(