Jag undrar i vilka modeller och årsmodeller det sitter 5 vxl låda???
2 2012-02-15 16:24:29 Senaste redigerad av Hasse T3 (2012-02-15 16:26:42)
Det beror oftast på om den som bestälde bilen kryssade i rutan för 5-växlad låda eller ej annars om man ska vara helt säker på att hitta en 5-växlad låda ska man köpa en bil med DJ motor dom levererades endast med 5-växlad låda DJ är motorn på 2.1 L med 112 hk ej att förväxla med MV motorn som också är en 2.1L men med 95hk dom levererades som standard med 4-växlad låda om man inte kryssade i rutan för 5-växlat och betalade extra pengar.
Detta gäller endast om det är manuell låda vi pratar om det gick även att få automatlådor men dom var alla 3-växlade men finns i ett antal olika utväxlingar dom lådorna kom förrästen från Audi 100 för den som är intresserad.
Det byggdes även ett antal Dieselbilar med automatlådor men det var rent specialbygge åt Taxi i Berlin sk. Berlinertaxi dom är tyvär väldigt sällsynta och eftertraktade.
Tack för svar.
Men om det gäller turbo diesel vad sitter det för vxl låda i dom?
Finns det olika turbo dieslar ?
I sverige satt det en 4-vxl låda med väldigt låg slutväxel på alla dieslar men det såldes även ett antal med den beryktade 3H lådan som satt i dom flesta bilar med turbodieslar i andra länder men i detta land väldigt sällsynt det är förrästen samma slutväxel i dom som i den 5-vxl lådan som fanns som tillval till MV motorn men ej att förväxla med den av tyskarna så eftertraktade AAP lådan som var den som satt på alla DJ motorer som har den snabbaste slutväxeln som finns till dessa bilar.
Men vill man åka ännu fortare med dessa bilar så kan man ta drevet till den fjärde växeln från diesellådan och sätta som femte växel på AAP lådan då får man något som i Tyskland kallas Custom getriebe.
Nu har jag inte lust att skriva här o förklara mer men vill du veta mer kan du ringa mig.
+++0705102508+++