Tyckte det lät som en bra förklaring.
Det kommer nog att behövas flera skvättar me färg 
............................................................................................
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor - 52 Kleinbuss.
Tyckte det lät som en bra förklaring.
Det kommer nog att behövas flera skvättar me färg 
Ahh, det är därför det kallas barndoor!
Den var bra 
Nu vankas lite mer små pyssel med luckan.
Sen ska motorn i och startas upp. Få se om det är nå ryt i snurran. Lite spännande.
Alla Hjärtans Dag!
Stor dag idag. Maskinen på plats. Dock en del fortsatt pyssel med detta. El ska dras till alla grejjor som kräver det.
Oljekylet ska kopplas samt andning med hjälp av en "breatherbox" och rördragning för det.
Avgassystemet ska få ett lambda uttag. Ja.....osv....
Tacka alla som tittat in och gillat svets/plåt bilderna. Nu blire lite annat 

Barndoorass by lassemix, on Flickr
Fränt
vad blir det för sorts luftfilter på ida förgasarna?
Avgassystemet ska få ett lambda uttag
sprut?? eller för förgasarbestycknings koll??
mmmmumma 
Alla Hjärtans Dag!
Stor dag idag. Maskinen på plats. Dock en del fortsatt pyssel med detta. El ska dras till alla grejjor som kräver det.
Oljekylet ska kopplas samt andning med hjälp av en "breatherbox" och rördragning för det.
Avgassystemet ska få ett lambda uttag. Ja.....osv....
El Loco, helt galet va du håller på!
//Jante
Fidde - har kört fast just på luftfiltren. Höga K&N eller bara skumstrumpor. Tips mottages tacksamt.
Michaelt - för att kolla bränsleblandningen. Åker med förgasare.
Jante - för att hålla upp marschtakten på bilbyggandet i ett världsligt perspektiv. Måste jag hålla på dubbelt så mycket när du bara vilar dej 
Vad blev det för maskin tillslsut? Gick Hasse igenom den som satt i när du köpte den? Det vore kul att höra lite i så fall vad han tyckte om Bergman-bygget? 
blir sjukt bra!
Vad blev det för maskin tillslsut? Gick Hasse igenom den som satt i när du köpte den? Det vore kul att höra lite i så fall vad han tyckte om Bergman-bygget?
Den Landelius byggda 2332:an sitter i nu. Bergmann motorn är kollad, såg bra ut internt. Vissa små "things people do" fadäser som är korrigerade. Nya ringar så funkar den. Blir dock reserv motor ett tag.
Jante - för att hålla upp marschtakten på bilbyggandet i ett världsligt perspektiv. Måste jag hålla på dubbelt så mycket när du bara vilar dej
Tjaaa, till skillnad från dig är jag inte född att ta hand om så mycket arbete
Förstår vinken, skall genast börja rita på garaget
/Jante
Fidde - har kört fast just på luftfiltren. Höga K&N eller bara skumstrumpor. Tips mottages tacksamt.
Michaelt - för att kolla bränsleblandningen. Åker med förgasare.
Coolast (look och ljud) utan luftfilter, men det vill man väl kanske inte, Så för att filtrera bort de största gråsparvarna kanske detta kan vara ett alternativ, finns sådana här:

Sen köper du te bollar:

vart köpte du tebollarna och filtren ?
Det där är inte min bil, norpade bilderna från ddk-online. Filtren finns på http://www.redlineweber.com/ och tebollarna får man nog kolla efter på alla sådan typ av affärer, Duka eller nått.
ikea är ett starkt tips 
Jag ska köra med Pipercross på mina gat 48:or, ser bra ut, filtrerar bra och låter mycket!
Bra tips boys. The bollarna var stenhårda
Pipercross är nog troligast.
Har just DU som inte skrivit något än ett bra tips, bring it on!
Fräck buss Lasse
Thebollarna är kanske fräcka men dom förstör flödet ner i förgasarna totalt 
trattsockar stjäler oxå några hästar.. , men kanske inte primärt med toppeffekt på denna maskin.. 
frugans gamla nylonstrumpor kanske?
någon som flödesmätt sådana ? 
När hade frugan sådana senast 
Flödestest it is 
Bengt H - tack för det. Bollarna är coola men åker ut på funktion.
Fråga - kan någon av oss sy en kederlist?
Den mellan motorluckan/kaross.
ett givet inslag nästa jpm dynoday!
ta med era väl använda nylonstrumpor och så flödestestar johannes dem ! 
Boxerville » Projekt » Barndoor - 52 Kleinbuss.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.