1 Senaste redigerad av vwrob (2012-02-13 23:23:00)

när man ser alla sköna splitbubbla, splitbuss, barndoors o andra byggen här på Boxerville så skulle det va skoj o gästa dessa garage i förbifarten nångång

så finns det nån data-thermos-gubbe här som kan fixa en karta som man bara kan klicka in o markera var man bor. så sätter man in lite data på sig själv m.m.

finns ju redan en tråd vem man e o sånt men den orkar man ju inte läsa igenom varje gång man skall ut o åka lite så därför tänkte jag att det skulle va enkelt att bara titta på en karta !

även skrotar med gamla bilar eller andra "kultur" platser / bilmuseer också skulle va en grej o lägga ut

helt frivilligt ska det ju va för har man ju några barndoors eller volvo 945:or står ute på backen så vill man ju inte att hela världen skall komma o snoka

ålands volkswagen klubb på facebook

2

Känns lite känsligt lägga ut garage med tanke på stölder... inte för jag tror nån på forumet åker och gör inbrott men...

Google maps har funktionalitet för att dela platser och man kan välja vem man delar dem med. Tyvärr verkar inte sverige ha all funktionalitet för att göra detta på ett bra sätt...

Wikipedia kan man logga in på och skapa en sida om tex ett museum. Det ska vara av allmänt intresse för att kvala in (läs reglerna) så en "kulturminnesmärkt" skrot kan säkert platsa. Ett privat garage platsar inte. Sen går det att klassificera och fixa i wikipedia så man nog kan söka på tex "volkswagen" och nåt mera, jag är ingen expert, men det ska gå. Och blir sen sökbart som lager i bla google maps.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

eller så har man facebook ;-)

4

Det kanske kunde vara intresant men....

Tror det är bäst för alla om man blir inbjuden till ett garage tex av en lokal klubb och en medlem bjuder in den intresserade..
Lägger man upp vägbeskrivning med gps kordinater på ett forum så är risken mer än stor att någon tar sig in och forslar bort det man har som kärast ICQ/ac  inte så svårt att registrera sig och få uppgifterna..

//micke

If it sounds good it is good!

5

Det finns ju folk som gärna tar saker från andra på träffarna vi åker på hur ska dom kunna hålla fingrarna i styr om det finns hela garage..  ICQ/am

Men om alla registrerade vilken stad dom bor i så kan man ju alltid skicka en fråga när man vet att man ska passera..

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

6

Jag håller med där. Jag tycker inte att vi lägger upp någon karta eller adresser över VW-garage i Sverige på Boxerville. Det är inte bara forummedlemmar som kommer hit - Vi har bra mycket trafik från icke-reggade människor och dessa har vi bara IP-adresser på. Tyvärr måste man ju räkna med att det finns klåfingriga individer som inte kan skilja på mitt & ditt, så jag tycker vi gör vad vi kan för att göra det så svårt som möjligt för dessa.

"Daddy Cool"

7

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=125

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

8

jamen se där ICQ/ab
o jag ha ju själv anmält mej dit det hade jag glömt  ICQ/ad

tack "Blaupunkt"

ålands volkswagen klubb på facebook