Är det stor skillnad mellan typ 1 och typ 4 vippor? Har läst någonstans att det går att modifiera typ 4 vippor att passa typ 1.
Ja det är skillnad
Till början är det större hål i T4 än T1 sen är ena vippan mera vinklad på T4 än T1
Du kan tillverka busningar för att få till hålet men du måste använda vippställ från 2motorer för att få till en T1
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
men wbx vipporna misstänker jag kan fungera bättre ?
Kolla vad dalhems tar för CB s vippor,det är knappt värt jobbet...
Tanken var att använda 1,4 vippor från typ 1 till banansvamps motor, för att få lite mer lyft utan att dela blocket. Pauter vippor till typ 4 är lite dyra. Kanske blir att vi får dela blocket och skaffa en vassare kam. Tack för infon.. funkar det att använda vev och åtalar från en 2 liter i en 1700?
Oj då, stakar ska det vara..
ja det borde det väl göra men då passar det ju inte med volvo kolvar (fel komphöjd). Känns ju som att 1911 är att föredra framför en 1971 egentligen.
Fast kanske inte framför en 2056 då men den kräver väl lite dyrare kolvar så att säga 
Gott att du har koll 
