Hej. Jag har sett att man kan varva bilder och text i sina inlägg vilket ger kanske lite mer överskådliga poster. Hur gör man? Har provat lite olika men lyckas inte..
Mvh Erik
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Posta bilder och text om vartannant
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej. Jag har sett att man kan varva bilder och text i sina inlägg vilket ger kanske lite mer överskådliga poster. Hur gör man? Har provat lite olika men lyckas inte..
Mvh Erik
Använd radbrytning och skriv din text mellan bildlänkarna.
Ovanför här man skriver så ser du en liten ikon näst längst till vänster. Trycker du på den så klistras automatiskt detta in i texten: [ img][ /img]. (obs, inget mellanrum mellan [i och [/ (måste göra så för att det ska visas som text).
Du måste ha url till bilden du vill klistra in i texten. Har du bilden på datorn måste du ladda upp den på nätet, tex tinypic.com.
När du har en adress till bilden kopierar du den och sätter in den mellan de båda img som du klistrade in.
om bilden har adressen http://www.bild.se/bild1 så klistrar du in det mellan = [ img]http://www.bild.se/bild1[ /img]
Hoppas det förklarar saken..
Tackar! Då ska jag prova nästa gång.
Svwerker,skulle du ha lust att ge mig lite input på min motorfråga i min tråd "Inrednings- och stereotråd i typ1 -61"? Jag läser alltid noga när du skriver och värderar din åsikt. Mvh Erik
Fanken. Jag lyckas inte. Bilden kommer både mellan texten och som en extra nedanför. Vad gör jag för fel?
/E
Gör så här:
Tryck på "Citera" nere i vänstra hörnet på denna ruta (alltså detta inlägg). Då kan du studera hur jag postat "koder" med "taggar" som "img" och "/img". Sedan är det bara för dig att kopiera den och ändra bildadressen "http://..." mellan vinkelparenteserna "]" och "[" och byta ut texten
! OBS! Du ska inte ha mellanslag inom" taggarna"...
TEXT BLA BLA BLA
TEXT BLA BLA BLA
TEXT BLA BLA BLA
TEXT BLA BLA BLA
Lycka till!
Ahh tack! Mkt pedagogiskt. Jag tror vidare att jag gör fel med bilderna då jag trycker på "välj filer" och "tanka upp" och de då hamnar efter texten. Ska jag lägga någon annanstans cyberrymden och sedan länka till dem i texten i stället så som du beskriver? /E
Använd till exempel forumbilder.se brukar funka bra 
Ahh tack! Mkt pedagogiskt. Jag tror vidare att jag gör fel med bilderna då jag trycker på "välj filer" och "tanka upp" och de då hamnar efter texten. Ska jag lägga någon annanstans cyberrymden och sedan länka till dem i texten i stället så som du beskriver? /E
Åh, tack
! Jag tycker du ska länka till ett annat ställe i "cyberrymden" och länka till dem. rs68 föreslog forumbilder.se som ju är alldesles utmärkt
! Tänk bara på att "krympa" bilderna så att de inte blir för stora - 640 pixlar brukar vara standard till forumbilder...
Många som "tankar upp" egna bilder här har bilder som är mycket stora och dessa tar då "en evighet" att ladda upp för sådana som i likhet med mig t.ex. har en dålig ADSL-uppkoppling
Hoppas att du blir något klokare...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Posta bilder och text om vartannant
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.