1

Efter att dörrgångjärnen nu har renoverats ska nu dörrarna på plats. Ser då att de övre fästplattorna  i karossenhar lossnat. Finns det något "lurigt" sätt att få dem på plats igen?

"Världen är full med tappade sugar"

2

De skall väl sitta löst, så att du har möjlighet att justera dörrpassningen Default/hmm .

Rätta mig om jag har fel ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

3

Jo viss justeringsmån ska det vara, men mina har lossnat helt. Tror mig veta att de löper i spår innanför A-stolpen. Det blir lite trångt och klurigt när jag försöker peta dem på plats, ska samsas med defrosterrör och gångjärnsfästet till huven.

4

Ok, då vet jag just inget annat råd än att kalla på en vän som hjälper dig hålla fästblecken på plats medan du skruvar dit dörren. Man är ju knappast en bläckfisk som kan göra allt samtidigt liksom...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

5

De sitter med småplåtar som är vikta runt självet blecket, trångt men funkar bra att få på plats.

Jag fick göra nya till min bil använde den jag hade som modell (spegelvänt förstås)..

http://img268.imageshack.us/img268/6459/drrgngjrnfste.jpg

//micke

If it sounds good it is good!

6

Jo, jag fick till det till slut. Monterade ur handskfacket och varvräknaren, sågade sönder en blocknyckel och smorde in mig i vaselin. Många timmar och svordomar senare satt dörrarna på plats. skulle nog gjort som du Beetle 66, mina "plåtbitar" var starkt anfrätta av ädelröta (läs rost), men nu sitter de på plats igen.