Dagens uppdatering är att jag portat färdigt topparna och monterat ventilerna igen. Tog ventilfjädrarna från orginaltopparna istället då de var mycket styvare. Mer än så hann jag inte med. inte ens några bilder hann jag ta.
Ett sätesjobb hade nog inte skadat. Det gör ofta mer nytta än själva portningen.
Ali G
Ett sätesjobb hade nog inte skadat. Det gör ofta mer nytta än själva portningen.
Det har du antagligen helt rätt i.
Nu är topparna monterade och ventilerna ställda. återkommer med bild på motorn vid senare tillfälle. Skippade sätesjobbet denna gången för övrigt. de dröjer säkert inte länge innan man river motorn igen ändå av nån annan anledning 
Svwerker skrev:Ett sätesjobb hade nog inte skadat. Det gör ofta mer nytta än själva portningen.
Det har du antagligen helt rätt i.
På mina toppar ökade flödet med 20% och det är ju inte fel.
Ali G
Känns inte som nån ide o mecka så mycke med mexicotoppar de är liksom inget bra grundämne. Ska fixa till orginaltopparna istället så kan jag montera dem nästa gång.
Motorn är monterad i bilen och startar jättefint. MEN efter ca 1 min när motorn börjar bli varm så börjar ventilknackningar och jag fattar inte riktigt vad de beror på. ventilspelet är korrekt (justerat med kall motor) och vipporna tar inte i ventilkåporna som jag trodde kanske kunde va problemet. Fattar ingenting så är de nån som har nåt tips så är de välkommet...
Dottern (som knapps syns i bilen) och jag tog en liten vårsväng idag för att ställa in förgasare det är så underbart när våren kommer!
lite ner i fronten ... en 5-7 cm o lite mer gummi i backen så är du hemma !
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Då var det dags för lite uppdatering. Nu har jag fått bytt däck på bilen så man slipper oroa sig för att den ska ta livet av mig i onödan
Har kapat fjädrarna fram 2 varv som temporär lösning då kassan är barskrapt. Men anmäld till fanfest är man så det ska bli riktigt kul!
Då var dagen B inbokad på bilprovningen 19 maj. hoppas det går vägen nu 
Hatten av för dig!! Gott att se att det finns fler än jag som tycker att det finns andra modeller än splitar och ovaler värda att hålla rullande. Själv har jag en 1303 S som rullar som sommar-bruks och en 1302 under renovering.
Lycka till med besiktningen!!
1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89
Det tackar vi för! ja intresset för våra 70talare är ju inte enormt. 
Hatten av för dig!! Gott att se att det finns fler än jag som tycker att det finns andra modeller än splitar och ovaler värda att hålla rullande. Själv har jag en 1303 S som rullar som sommar-bruks och en 1302 under renovering.
Lycka till med besiktningen!!
Då var besiktningen genomliden. resultatet var retsamt nära ett blankt papper. hade missat att kolla handbromsen som bara tog på ett hjul. Efter 4 minuters pillande med justering av wiren så återstår bara att köra in den igen. Så nu blir det åka av i sommar och börjar med fanfest nästa helg!
Grattis 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Då var besiktningen genomliden. resultatet var retsamt nära ett blankt papper. hade missat att kolla handbromsen som bara tog på ett hjul. Efter 4 minuters pillande med justering av wiren så återstår bara att köra in den igen. Så nu blir det åka av i sommar och börjar med fanfest nästa helg!
Grattis! Härligt med fler 70-talare 
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78
Igår fick jag målat om mina big fälgar. tyckte det blev helt ok faktiskt. nu ska bara navkapslarna monteras när de kommer.
Tänkte byta hjullager fram idag. finns det något moment# eller tips om hur hårt man ska dra fast muttern? Övriga tips är ochså välkomna 
Lagom... du får prova dig fram, det ska inte glappa men det ska rulla lätt.
Då var projekt ombyggnad av fjäderben igång. Och det kommer bli lååågt!
Ena fjäderbenet fördigbyggt. bara ett kvar.

Förmodar att det är prylar från RallySport? Vad valde du för längd o hårdhet på fjädern?
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
47 2012-07-14 18:49:55 Senaste redigerad av oboymannen (2012-07-15 14:28:06)
Det blev en 2,25tum X 12 tums fjäder med en hårdhet på 140 pund
operationen blev lite bökigare på de 3 bultade benen. man måste kapa av dem precis innan röret förminskas i diameter vid 3 bults fästet och brotcha ur insidan neråt, och även slipa av golfdämparen i nederkant för att få ner den ända i botten, sen måste man kapa benet ca 10 cm. vilket resulterar i ett fjäderben som är ca 15 cm kortare än orginal.
Wow, nu blire lågt ...
Ser fram mot fler bilder ...
japp å när du e klar kan du börja med mina
kommer bort till dig i veckan så va beredd på att starta kaffet å gasen!
