1

Hej på er! Har en utbytesmotor på G till "lånebussen", en 1500 6 V som longblock. Bra skick och få mil. Den har en sådan där liten nitad alu-skylt på generatortornet.

Några frågor kring detta: Skiljde det sig hur mycket man bytte i dessa motorer vid fabriksrenoveringarna? T.ex.: Slipades veven på alla? Planades blockhalvor och hur mycket gjordes på topparna? Alltså - vad gjorde man och fanns det varianter på utbytessystemet? Saker man kan/bör kontrollera innan köp? Samlad expertis finns här - välkomna att bidra!

Mot Hessisch 2017!

2

Du såg väl bussdämparen på Blocket i Varberg?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Rev en utbytes 34 hk för ett tag sen o där var "allt" gjort, planat o deckat, slipad vev o ny kam, topparna vet jag ej vad dom gjor med.

Mitt förtroende för gamla bytesmotorer, industiare eller andra med få eller okänt antal gångtimmar är numera noll ICQ/ac , ( se min projekttråd...) alla behöver gås igenom o kollas, har man tur behöver inget bytas mer än lite packningar ICQ/ab .

4

Tack till eder bägge!

Mot Hessisch 2017!