Denna pickup hade en tråd på typ2-klubben, men jag tänkte försöka återskapa den här. Det hela startade egentligen när jag året innan hämtade en dubbelhytt på samma skrot(Båstnäs, Töcksfors). Den bilen var mycket dålig, och en donatorbil kändes nödvändig att inhandla.
Kikade runt på skroten efter en lämplig ramdonator, och fann denna, en ljusgrå 66:a. Faktiskt riktigt frisk i ramen med samtliga domkraftsfästen intakta, bra yttertrösklar, bra front osv.
Efter ett kort funderande, bestämde jag att göra bil av denna och lägga dubbelhytten på is. Bilen hämtades året efter. Tre av fyra hjul var helt lösa, trots att bilen stått i ca 40 år. Bild visar 5 min innan lastning. 
Fasen nu börjar det likna nåt, det blir fler o fler vw:s även i skaraborg
Rs68 skrev tidigare i höstas att man skulle försöka få till en fikaträff i sommar.
Och nu börjar det ju faktiskt kunna bli ett gäng.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Absolut... Vi måste börja med lite miniträffar. Jag funderar på att ha något hos mig på fredagen innan FanFest.
Hej !
Hoppas att Ni annonserar era träffar här på Boxerville, finns ju många fina ställen runt Skaraborg, Ex Ålleberg. Brukar åka till Falköping då och då.
Är uppväxt i Falköping men bor numera i Eskilstuna. Köpte en splitbuss i trävattna utanför Floby för ett antal år sedan etc etc.
Har för närvarade 3 st VW projekt i luften, Ev kommer en tråd framledes.
Var det denna pickupen som åkte med i karavanen från Lidköping till Vwänerträffen 2010?
Minns att det kom en liknande skapelse på jungrutur(?) som anlände i ett skrammel och oljeröksmoln? 
FALKÖPING! bor ja ju inte i men bankeryd ligger ju inte så långt bort och så känns de ju hemm eftersom man alltid besiktigar i Tidaholm då man kör äldre bil
Så blir de träff åt de hållet kommer jag!
Stor elloge till räddningen av pickisen som vi älskar och som de flesta kallat gammal skrotbil i skogen ..
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
7 2012-02-06 15:29:20 Senaste redigerad av Walle (2012-02-06 18:10:52)
Min pickup har aldrig detagit i kortegen, så jag är väl skyldig till oljeröken då
. Någon slags träff vore kul!
Nåväl, tillbaka till tråden. Väl hemma släpades den in i garaget och in på lyften. Nu när jag bestämt mig för att göra bil av den igen, skulle den röda tråden vara billigt men bra. Detta skulle bli en brukspickis. Några bitar beställdes, men mycket gjorde jag själv.
Uppe på lyften. bakhörn lagade.
Fullagning på högsta nivå
När man tittar tillbaka ser man att det är inte riktigt samma nivå nu som då...
Batterihylla
Före under
Efter under
Vad tog de goda bröderna för dylik kärra då?
3k för enkelhytten och 2k för dubbelhytten. Idag känns det som ett bra pris, men när jag tittade på dubbelhytten när den väl var lastad( NIO timmars oavbrutet grävande av mig och två kompisar i regn) så frågade jag mig själv, vad håller DU på med!?!
Vågar påstå att tåget gått för de resterande vw-bilarna på skroten. Kanske finns någon sen 50-tals bubbla om man har tur
När besikningsrosten var fixad, bromsar och el genomgånget(Konverterade till 12v), och rutor monterats, var jag ju tvungen att få fram regpapper.
Det fanns inga plåtar på bilen, utan chassienr var det enda jag hade. Bilen kommer från Värmland, men när jag frågade Rune på skroten, sa han att någon gång köpte de bilar från ett ställe i Åmål. Det ligger i Dalsland, och deras fordonsarkiv ligger på microfilm. Det innebär att det går att söka på chnr via dator. Jag tog kontakt med dem, och fick träff!!! Ett glasmästeri i Bengtsfors stod som första och enda ägare.
Kvar att göra var ursprungskontroll samt regbes. Detta gick klanderfritt och nya plåtar kom snart.

Rovan, en 1500ep. Den gröna motorbalken är en moddad baybalk.
Regbesiktning
Sen flippades spindlarna, och en 71:a bubblalåda monterades.
Flakbädden på höger fick bytas ut mot bay dito. 
Klädsel syddes förra vintern.
Baybakläm. Kommer att bytas snarast mot en splitläm i rätt färg och rätt stuk.
Sån tur du har... 
Härligt med enkelhytt
Vet du vad glasmästerit i Bengtsfors hette?
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Underbar bil... 
late,
in love,
and a little drunk..
Riktigt frän!
Såg ju inte ut att vara så mycket jobb för att få den besiktigad
Tycker det är så coolt att hämta en bil som stått så länge i skogen och dra ut den på vägen igen!
Tycker du ska sälja tillbaka den till Töcksfors (Mig) 
Än en gång, riktigt cool Pickup! 
Liten uppdate! Köpte andra lämmar för ett tag sen, och fick för mig att nu var det dags att byta. Dom jag hade var riktigt ruttna i gångjärnsinfästningen samt att baklämmen var blå och från en bay.
Det regnade när bilden togs, så jag tog skydd i garaget, men lämmarna är väck iaf. Monterades på i regnet, och ingen efterbild togs. Bilderna som följer är iofs efterbilder, men tagna veckan efter. Div grusjobb och lite kel med den andra enkelhytten. 

När jag bytte lämmarna, blev jag varse hur rostiga infästningarna till gångjärnen i karossen är. Detta blir till att åtgärda på nästa garagekväll. Lite färg har också inhandlats, för att snygga till den lite. Jag är också klar med breddningen av mina "Dalaporschefälgar" som ska på bilen snart.
Se där, två grymma pickisar! 
Du säger väl till när någon ska säljas så man kan inhandla en till av dig...... bay pickan går som en klocka som jag köpte av dig för ett år sedan.....Henke
två körbara, besiktade, rat splitpickisar!!! och här drömmer man om att ha en... 
den blåa vill jag ha tjing på
om jag har råd vill säga 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Du vill inte sälja dom gamla lämmarna? Jag har bara baylämmar till mitt kommande splitprojekt.
Giha64: Jag meddelar när den ska avyttras, just nu känns det som aldrig. Är riktigt svag för splittar, speciellt dom gamla arbetsfordonen. Förresten, jag har en uppsättning orginalnycklar till westypickupen. Ge mig din adress så slänger jag dom på lådan. Det var förresten Tibbe du köpte pickuppen av, min vapendragare i garaget.
Niklas: Mina lämmar är riktigt, riktigt ruttna. Kräver mycket jobb. Men splittlämmar växer ju inte på träd... Jag får tänka på saken. Har en till pickis som ev behöver dem. Annars är Töcksforsskroten ett tips.
Snart är det dags att skicka in panelen i bakgrunden. Planen just nu med den är orginalhög med Pricks-logotype. Vi får se...
Operation fälgbyte: Dalaporschefälgar, breddade i bak(195/75/15) och orginal i fram(155/60/15), rödmålade med vit däcksida. Har funderat en del på fälgfärgen, men det blev en klassisk färgsättning till slut. Tycker det lirar fint med det gråa.

Fick börja med att montera ned framvagnen och vrida torsionen lite. Pickisen har haft hängröv sen jag sänkte den, och det har stört mig. Finns dom som tycker att river man framvagn för att sänka, och inte monterar sänksatser har jobbet ogjort. Men i min ägo ska pickisen varken bli högre eller lägre, utan lagom låg och samtidigt användbar. Så det så!!!

Fälgar väntar på gummi.

Det färdiga resultatet! Är rätt så nöjd, men jag har lite L345 som ska på. Ska se lite mindre skabbig ut, men bara liiiite.
Ohh va snyggt ! Sitter lika bra som en kvarts dosa snus under läppen en söndagsmorgon ! 
Riktigt snygga hjul! Och frän bil också såklart. Tänk vad lite färg och snygga däcksidor kan göra för helhetsintrycket 
Satan vad rätt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage