26

Tänk er högstyre och limpa(inte en sån man äter..) FRÄÄÄÄNT!!! ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

27

.. och en 12 hästars Biggs & Strapon !    Default/lol

You´ll never know...

28

Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

29

Helgen närmar sig återigen....Undrar om man skulle ta å´byta dämpare då kanske.. ICQ/ad 
Sen nästa fråga: Ska man smälla ihop en stakebed i väntan på lämmar,eller ska den vara helt utan..?
Ääh,det är väl sånt som visar sig... ICQ/ad

Post's attachments

arbetsbänken.JPG, 52.66 kb, 461 x 346
arbetsbänken.JPG 52.66 kb, 182 downloads since 2011-11-16 

Typ1-66   Typ1-69

30

Varför inte AVTAGBARA lämmar?  ICQ/ag  Mera plats för hammock å partytält.

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

31

Määhn,måla mig blå och kalla mig smurf. Det är ju så man får pungbråck... När man äntligen kommit igång så smått,så ska det jävlas. Vi tar det från början: Igår var jag hem till Grenje och hjälpte honom med att montera tillbaka instrumentbrädan i Fillmore,och blev såpass taggad att jag började fippla lite på det egna projektet när jag kom hem. Har tidigare bytt soppapumpen och tändkablar(i förebyggande syfte) och nu skulle tändstiften bytas. Har sprayat på rostlösning,för jag visste att de var hårt åtdragna....Men att de satt så INIH"#¤%& hårt att man nästan skulle vomera på stället visste jag inte....Höll på ett bra tag och med hjälp av mer rostlösning och värmepistol så lossnade första stiftet: ÄNTLIGEN!! Även andra och tredje lossnade efter diverse könsord och tandagnisslan..fan va´skönt,då är det bara sista stiftet kvar... Samma procedur,rostlösning och värmepistol,på med hylsan och ta i...PANG!! ..vafan,gick det SÅ lätt?? -Vilken tur,tänkte jag... Jo,tjena Default/hmm  Det som hände var att det förb¤#¤"" tändstiftshe"#¤% gick av på så vis att gängorna sitter kvar i toppen ICQ/am  Så det som började med ett "vanligt" tändstiftsbyte,kommer nu istället bli att plocka ur motorn..... ICQ/ad   Så under tiden den motorn är urplockad och skall gås igenom,så tänkte jag försöka få tag på en annan att stoppa i,så man kan besiktiga inom en rimlig framtid.. Låter det rimligt? Ja,jag vet inte... ICQ/ab  God fortsättning på det nya Vw-året! Krama varandra i trafiken.. ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

32

Jahappja,en liiten update då.. Har nu på e.m förberett för att plocka bort motorn d.v.s demonterat bakre balk,bränsleledning,gaswire och sånt bjäfs  ICQ/ab  Så troligtvis kommer motorn ner ikväll eller imorrn bitti,och på nå´konstigt vis tycker jag det är kul å´.. För då kan jag ju fippla med motorn utan att behöva ligga på golvet ICQ/ab Hörs!

Typ1-66   Typ1-69

33

Bilder är kul ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

34

Johan W skrev:

Bilder är kul ICQ/ad

Hehe,ja jag vet ICQ/ag  Bilder kommer !! ICQ/ab

Typ1-66   Typ1-69

35

Ähh, det är bara att bryta ihop och komma igen !  ICQ/ad

You´ll never know...

36

Detta låter ju inte så roligt, beklagar.
Ta ur motorn å lös med toppen, inte tror jag väl att du ska behöva ha en ny motor, utan detta är nog en sak som ni tallåsingar löser en lördagkväll över lite kalvados! ICQ/ab

m.helsing skrev:

Ähh, det är bara att bryta ihop och komma igen !  ICQ/ad

Du menar väl  att det är bara att komma, och bryta ihop igen...

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

37

Äh,ingen fara ICQ/ab  Och det blir ju som du säger,samma motor.. Ur med motorn ,av med toppen etc.etc...ser faktiskt fram emot det. Learning by doing,typ ICQ/ad

Typ1-66   Typ1-69

38

Eeh,ja..bättre sent än...illa fäkta.. Här en bild på stiftet

Post's attachments

Tändstiftshelvete.JPG, 28.84 kb, 246 x 185
Tändstiftshelvete.JPG 28.84 kb, 215 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

39

Och här håller jag till,i kallhöle´mitt. Enda värmekälla är en liiten "byggfläkt". Resten fixar mitt heta humör Default/lol

Post's attachments

Hålan.JPG, 95.99 kb, 717 x 538
Hålan.JPG 95.99 kb, 164 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

40

Ja,nu börjar på att komma ikapp med bilder iaf ICQ/ad Ja,det har kanske inte hänt så fantastiskt mycket,men många bäckar små..eller nå´... Har iallafall bytt baklysen till den rätta,men inte så vackra,modellen och även hysta´ ur motorn som ska lyftas upp på det sanslöst exklusiva motorstativet från Husqvarna(endast 1ex känt i världen) som skymtar till vänster ICQ/ag

Post's attachments

baklyse.JPG, 73.33 kb, 656 x 492
baklyse.JPG 73.33 kb, 172 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

41

Då endast 1ex är känt ,så kan jag inte undgå att visa er underverket i sin helhet.... Default/lol  "Nöden har ingen djungel" Gammalt SkateboardFantomenordspråk ICQ/ad

Post's attachments

hmm.JPG, 110.46 kb, 820 x 615
hmm.JPG 110.46 kb, 188 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

42

ohhh så chikt med trampstart ICQ/ad  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

43

ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

44

Detta har ingenting med någonting att göra, MEN..
Jag diggar din tapet, (håll i dig nu, för nu blir det lite komplicerat) damens morbrors nya hus har precis såna där tapeter! Är det 60-tal mån tro?  ICQ/ad

Stilig näve för den delen med!

Kan inte mycket...

45

Hehe,tapeten är från Marimekko och är en jävel å´va´dyr  ICQ/ad  men frän ICQ/ab  Passar bra till det schackrutiga golvet..
Näven är i nyskick,knappt använd,trots veteranstatus ICQ/ag  Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

46

Åfan! Jag stod och sa "fan, den här tapeten ser ju precis ut som Marimekko!"
Helt otroligt att det var sån med! Han hade en hel rulle kvar, den kanske man skulle konfiskera!  ICQ/ag

Haha! Default/lol

Kan inte mycket...

47

Sådärja,nu är motorn uppe på "stativet" iaf så nu kan jag börja demonteringen så smått... ICQ/ab Lämplig arbetshöjd blev det å´. Grabbarna på "Husqvarna Motorstativ&Sylt" visste vad de gjorde ICQ/ag

Post's attachments

MotStat.JPG, 57.9 kb, 615 x 461
MotStat.JPG 57.9 kb, 186 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

48

Kul att du uppdaterat lite Hjon ! Bara det lite varmare så ska vi nog fundera lite,få loss tändstiftshylsan och få snurr på spisen igen!

Men fara med osanning sådär.. nästan oanvänd näve, nänä, mej lurar du inte!

ICQ/ad

You´ll never know...

49

MEN STOPP Å´BELÄGG!! Ska det verkligen se ut såhär?? Default/yikes  Ser mer ut som nå´n sorts nödlösning...men varför?? Nå´n som vet?? ICQ/ab

Post's attachments

Plugg.JPG, 45.36 kb, 512 x 384
Plugg.JPG 45.36 kb, 207 downloads since 2012-02-06 

Typ1-66   Typ1-69

50

m.helsing skrev:

Men fara med osanning sådär.. nästan oanvänd näve, nänä, mej lurar du inte!

ICQ/ad

Joho,det e ju vänstern ICQ/ad  Default/lol

Typ1-66   Typ1-69