Hej!
har ett litet problem med min bubbla, har konventerat till 12 volt nyligen och nu hade batteriet tagit slut efter att eberspächern hade varit igång men den startade ändå precis, sen när jag skulle stänga av motorn efter en liten körning så släcks inte laddlampan alls även när nyckeln är borttagen från tändningslåset. Vad kan vara fel?
Tacksam för svar! 
Kortslutning i generator eller laddningsrelä?
Kanske kortslutning mellan 61 (laddningsrelä) och jord?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Hej!
har ett litet problem med min bubbla, har konventerat till 12 volt nyligen och nu hade batteriet tagit slut efter att eberspächern hade varit igång men den startade ändå precis, sen när jag skulle stänga av motorn efter en liten körning så släcks inte laddlampan alls även när nyckeln är borttagen från tändningslåset. Vad kan vara fel?
Tacksam för svar!
Är det bara laddlampan som inte släcks?
4 2012-02-05 19:48:09 Senaste redigerad av joni1988 (2012-02-05 19:50:37)
Ja, det är bara laddlampan som inte släcks, allt annat funkar som det ska.
Det har funkat bra innan men nu när batteriet är slut så efter det har den börjat lysa, drog bort den blå sladden från generatorn som går till laddlampan.
Ja, det är bara laddlampan som inte släcks, allt annat funkar som det ska.
Det har funkat bra innan men nu när batteriet är slut så efter det har den börjat lysa, drog bort den blå sladden från generatorn som går till laddlampan.
Ja,det måste vara nåt lurt med generatorn eller regulatorn..Har du likströmsgenerator eller växelströmmare?Slocknade lampan när du tog bort kabeln från generarorn?
Det är en växelströmmare, o lampan slocknade när jag tog bort kabeln
Det är en växelströmmare, o lampan slocknade när jag tog bort kabeln
Är du säker på att lampan är rätt inkopplad till Regulatorn eller har du en nyare generator med inbyggd regulator?
Jag har en helt ny växelströms generator från dalhems med inbyggd regultor
Jag hade samma sak för några månader sen. Nån skulle starta Bubblan med startkablar, men förväxlade minus och plus
Då rök generatorn och lampan släcktes inte. Att byta generatorn var den enda lösning tyvärr...
Modern cars are nothing but visual pollution !
Jag behövde inte använda startkablar, batteriet hade återhämtat sig under 5 timmar, då startade den men voltmätaren visade bara 10 volt.
hade du laddat batteriet och den visade bara 10volt? då är de dags att köpa nytt batteri.
Buss -60
Nej, hade inte laddat den utan den visade 10 volt när jag hade tändningen på, hade haft eberspächern på i ungefär en timme o efter 5 timmar när jag slog på tändningen så var det 10 volt.
tycker mig hört nånstans att lampan "behövs" för att laddkretsen ska funka?
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Jo, men inte ska den lysa när tändningen är av!!!!!!!!!!